به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۹۲۹۴۳

۴روش ساده برای افزایش طول عمر و سلامتی بدن

۴روش ساده برای افزایش طول عمر و سلامتی بدن
گروه علمی: متخصصان می‌گویند داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند به افزایش طول عمر انسان کمک کند. همه افراد همیشه درباره راز و رمز طول عمر طولانی و سالم کنجکاو بوده‌اند. تحقیقات متعددی تاکنون از سوی دانشمندان در این زمینه انجام شده است. سبک زندگی یکی از موارد بسیار مهم در افزایش طول عمر است.دانشمندان با بررسی‌های گسترده و انجام تحقیقات متعدد به این نتیجه رسیدند که طیف گسترده‌ای از مسائل در طول عمر انسان تاثیرگذار است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- خواب
مطالعات نشان داده است افرادی که ۵ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، ۶۵ درصد نرخ مرگ و میر بیشتری از افرادی که ۷ ساعت می‌خوابند دارند. دانشمندان تاکید دارند کم خوابیدن به طور مستقیم باعث کوتاهی طول عمر می‌شود، زیرا این موضوع باعث بروز اختلالات گسترده از جمله فشار خون بالا، چاقی و دیابت است. همچنین کم خوابی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

۲- زمان خوردن وعده‌های غذایی
دانشمندان می‌گویند زمانی که فرد اقدام به خوردن مواد غذایی می‌کند فارغ از میزان کالری آن، می‌تواند در بروز چاقی و افزایش سطح قند خون تاثیرگذار باشد. یافته‌های محققان نشان داده است روزه‌داری متناوب که طی آن فرد اقدام به روزه‌داری و سپس غذا خوردن می‌کند، می‌تواند به ثبات سطح انسولین خون، تنظیم سطح کلسترول، فشار خون، انرژی بدن و هوشیاری ذهنی کمک کند. به زبان ساده تا زمانی که گرسنه نشده‌اید، غذا نخورید.

۳- مصرف بیشتر مواد غذایی گیاهی
کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند باعث افزایش طول عمر انسان شود. متخصصان تاکید دارند افراد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و نیز دیابت باید در هر وعده غذایی بخش قابل توجهی از بشقاب خود را به سبزیجات و مواد غذایی گیاهی اختصاص دهند. همچنین از میوه‌ها به عنوان تنقلات استفاده کنید.

۴- ورزش کردن
مطالعات نشان داده است اگر از چاقی رنج می‌برید تنها ۱۵ تا ۲۵ دقیقه ورزش کردن در طول روز می‌تواند ۳ سال طول عمر را افزایش دهد. همچنین این میزان ورزش در افرادی که دارای تناسب اندام هستند ۷ سال به طول عمر می‌افزاید. به طور عمومی خود را به یک نوع ورزش عادت ندهید و تلاش کنید هر فعالیت و ورزشی که باعث افزایش ضربان قلبتان می‌شود را انجام دهید.
برچسب ها: تغذیه سالم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها