به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۲۹۴۵۶

گجتی که شناگران را مثل ماهی می‌کند!

گروه فناوری: یک طراح اهل کره جنوبی، گجتی مفهومی را ارائه کرده که به طور آنی کاربر را به یک انسان ماهی‌گونه تبدیل می‌کند.
گجتی که شناگران را مثل ماهی می‌کند!
گجت جدید به نام «Triton» در واقع نوعی ماسک است که برای استخراج اکسیژن از آب مانند آبشش ماهی عمل می‌کند، به طوری که کاربر می‌تواند در زیر دریا به نفس‌کشیدن ادامه دهد. «جیبیون یون» معتقد است سامانه مفهومی‌اش رویکرد افراد در قبال آب را دستخوش تغییر می‌کند. به منظور استفاده از Triton، شناگران قطعه‌ای پلاستیکی به اندازه دهان را در بین دندانها گرفته و دو بازویی که در دو طرف ماسک شیرجه هستند، به عنوان آبشش‌های کارآمد برای ارائه اکسیژن به فرد عمل می‌کنند.

بافت پولکی موجود روی این بازوها، روزنه‌های کوچکی را در خود پنهان کرده‌اند که آب از طریق آنها به درون مکیده می‌شود. اتاقک‌های موجود در درون مخزن نیز اکسیژن را جدا کرده و مایع را به گونه‌ای آزاد می‌کنند که کاربر بتواند به راحتی در اقیانوس نفس بکشد. با استفاده از یک ریزکمپرسور کوچک اما قدرتمند، این سیستم اکسیژن را فشرده کرده و آن را در مخزن ذخیره می‌کند. گجت مزبور توسط یک میکروباتری نیرودهی می‌شود که این باتری خود 30 برابر کوچک‌تر از یک باتری معمولی است. گفته می‌شود، سامانه مفهومی در آینده جایگزین تجهیزات شیرجه می‌شود.
مرجع : ایسنا