به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۹۴۸۸۹

شکستن قیمت مسکن با عرضه انبوه

شکستن قیمت مسکن با عرضه انبوه
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین با بیان اینکه عرضه انبوه و پرداخت تسهیلات راهکارهای کاهش قیمت مسکن هستند، تصریح کرد: بیشترین خریدوفروش در مناطق متوسط قزوین شامل شهرک کوثر، شهرک مینودر و نوروزیان انجام می‌شود که قیمت هر مترمربع مسکن در این مناطق حدود ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است.
 
یوسف عبدی اظهار کرد: در سال‌جاری اجاره‌بها به‌دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا افزایش یافت و برخی از مالکان به‌دلیل تورم بالا درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره‌بها را داشتند.وی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن طی چند سال اخیر با شیب ملایم افزایش داشته است ولی امسال شاهد رکود تورمی بودیم و این به معنای عدم تقاضا در بازار مسکن نیست. در خرداد و تیر ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت را در بخش مسکن شاهد بودیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین با بیان اینکه عرضه انبوه و پرداخت تسهیلات راهکارهای کاهش قیمت مسکن هستند، تصریح کرد: برای رونق گرفتن، بخش مسکن باید مسکن به‌صورت انبوه تولید شود و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد تحقق این امر باشیم؛ اخیراً ارائه تسهیلات با ارقام بالا مطرح شد اگر این تسهیلات با سود پایین و بازپرداخت بالا اعطا شود امیدواریم شاهد رونق گرفتن مسکن باشیم.

وی اضافه کرد: الآن بیشترین خریدوفروش در مناطق متوسط شامل شهرک کوثر، شهرک مینودر و نوروزیان انجام می‌شود که قیمت هر مترمربع مسکن در این مناطق حدود ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است.عبدی تصریح کرد: پایین‌ترین قیمت مسکن در شهر قزوین مربوط به جنوب شهر مانند راه‌آهن و ایران‌گاز است که هر مترمربع حدود هشت میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و بالاترین قیمت هم مربوط به ملاصدرا با حدود ۳۰ میلیون تومان برای هر مترمربع است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین تشریح کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر چندانی روی قیمت مسکن نخواهد داشت چون ۷۰ درصد مسکن را قیمت زمین تعیین می‌کند و ۳۰ درصد آن در گرو مصالح است و تأثیر چندانی ندارد. قیمت هر کیلوگرم میلگرد به ۱۹ هزار تومان رسیده است که خوشبختانه الآن به ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، قیمت سیمان نیز به ۸۰ هزار تومان رسیده بود که در حال حاضر شنیده ‌شده است هر پاکت سیمان درب کارخانه ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.
برچسب ها: بازار مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها