به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۹۴۹۰۶

معرفی 4 گجت کاربردی و لوازم جانبی خودرو که اکثر مردم ازآن بی اطلاعند!

گروه کسب و کار: امروزه الگوی زندگی همه ما تغییر کرده و نفوذ تکنولوژی در همه جوانب زندگی ما تاثیر گذاشته است طوری که هر روز شاهد ابداع و ورود چیزی جدید به زندگیمان هستیم تا باعث راحتی و رفع مشکلی شوند. سرعت نفوذ تکنولوژی در وسایل نقلیه نیز افزایش یافته است به همین خاطر در این مقاله به معرفی برخی از جدیدترین آپشن ها و لوازم جانبی خودرو و گجت های کاربردی در خودرو که اکثر مردم از آنها بی اطلاعند می پردازیم تا آشنایی بیشتر و استفاده از آنها باعث افزایش رفاه و امنیت بیشتر هنگام استفاده از خودرو شود.
در ادامه مطلب سعی شده آن دسته از آپشن ها و وسایلی معرفی شوند که علاوه بر کاربردی بودن,  تهیه آنها در فروشگاه های معتبر لوازم جانبی خودرو همچون فروشگاه تخصصی اول آپشن , دیجی کالا , توربو یدک و... امکانپذیر باشد. درحال حاظر لوازم و گجت های کاربردی معرفی شده  برروی کلیه خودروهای داخلی و خارجی قابلیت نصب و استفاده دارد.

•    گجت کنترل درب پارکینگ (هوم لینک - پاور دور)
اکثر درب های پارکینگ آپارتمان ها و منازل مسکونی, برقی شده اند و دیگر نیازی به باز و بست آنها به صورت دستی نیست, چرا که تنها با فشردن دکمه ریموت, درب پارکینگ باز یا بسته می‌شود و باعث رفاه بیشتر زندگی ما شده است. اما استفاده از ریموت های درب پارکینگ نیز مشکلات خود را دارد. مشکلاتی همچون تمام شدن باتری ریموت, خرابی دکمه ها, اضافه شدن تعداد ریموت ها , امکان فراموش کردن ریموت ویا گم شدن آنها و...
به همین خاطر اکثر خودروسازهای معتبر به خصوص خودروسازان آمریکایی, خودروهای خود را به آپشنی به نام Home Link تجهیز کرده اند.

هوم لینک چیست ؟
این آپشن کاربردی با خواندن کد ریموت های درب پارکینگ منزل یا محل کار و ذخیره آنها در حافظه داخلی خود, جایگزین کلیه ریموت های اصلی می‌شود و هنگام نیاز با زدن نور بالا ویا فشردن دکمه مربوطه که معمولا برروی آینه خودرو قرار دارد, کدهای ذخیره شده در حافظه خود را ارسال میکند و همانند ریموت های اصلی, درب مورد نظر را باز یا بسته میکند.
پس از معرفی این آپشن توسط خودروسازان مطرح دنیا, سازندگان و ارائه دهندگان لوازم جانبی خودرو در ایران نیز با ساخت گجت های مشابه آپشن هوم لینک همچون پاوردور نورآتی , به نیاز مالکان سایر خودروها پاسخ داده اند.
شما میتوانید با نصب ساده این آپشن کاربردی بر روی خودرو, درب های پارکینگ منزل یا محل کار خود را با فشردن دسته نوربالا به تعداد تعریف شده در برنامه دستگاه, کنترل نمایید. از مزیت های دستگاه پاور دور نورآتی میتوان به تعریف چندین ریموت مختلف برروی این دستگاه  اشاره نمود.

پاور دور نورآتی
•    نمایشگر باد لاستیک ها ( TPMS )
وظیفه سیستم TPMS, نمایش دما و میزان باد لاستیک ها توسط نمایشگر به راننده است. این سیستم می تواند نه تنها از بروز تصادف هایی که به  دلیل افزایش دمای لاستیک و فشار باد تایر پیش می آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم یا زیاد بودن باد لاستیک ها، علاوه بر کاهش مصرف سوخت, باعث کاهش فرسودگی لاستیک‌ها و افزایش طول عمر سیستم جلوبندی خودرو میشود.
جالب است بدانید که به ازای 10 درصد کم بودن باد هر لاستیک، 1 درصد به مصرف سوخت خودرو اضافه می شود که ممکن است عدد کمی به نظر بیاید اما در تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شده هر ساله 2 بیلیون گالن سوخت به همین دلیل به هدر می رود!
نصب این دستگاه برروی کلیه خودروها تنها با تعویض والف تایرها با نوع مخصوص به راحتی امکان پذیر می باشد.

نمایشگر باد لاستیک ها
•    دوربین داخل خودرو
در لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی برخی از خودرو‌های لوکس در گذشته، انواع مختلف دوربین نیز دیده می‌شد اما در حال حاظر نصب و استفاده از دوربین های نظارتی خودرو گسترش و عمومیت پیدا کرده است.
دوبین های خودرویی عموما برای ثبت وقایع و حوادث جاده ای و همچنین ثبت خاطرات سفر استفاده می‌شوند. تصاویر ظبط شده توسط دوربین خودرو باعث کاهش خطا و سهولت در تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی هنگام وقوع تصادفات می‌شود.
 درحال حاظر انواع مختلفی از دوربین داخل خودرو در بازار لوازم جانبی خودرو با کیفیت های مختلف و امکانات متنوعی همچون موارد ذیل یافت می‌شود :
•    بهرمندی از سنسور شتاب سنج برای ثبت وقایع هنگام ترمزگیری شدید و برخورد
•    قابلیت اتصال به اینترنت با استفاده از سیم کارت برای نمایش محیط بیرون ویا داخل خودرو و ارسال نوتیفیکیشن های مختلف برروی تلفن همراه
•    قابل اتصال به GPS برای ثبت مختصات تصاویر ظبط شده
•    ...

دوربین داخل خودرو
•    کاتر کمربند و شیشه شکن خودرو
همانطور که میدانید هنگام رانندگی با خودرو همواره در معرض خطر و تصادفات قرار داریم. تصادف امری اجتناب‌ناپذیر است و اگر شما راننده‌ حرفه‌ای هم باشید، هیچ موقع به‌طور صد درصد نمی‌توان از آن در امان ماند.
هنگام وقوع تصادفات شدید اولین اقدام خروج از خودرو می‌باشد چراکه ممکن است خودرو دچار حریق ویا مورد برخورد با خودروهای دیگر قرار گیرد واین موضوع میتواند باعث صدمات جانی جبران ناپذیر شود.
در بیشتر تصادفات به دلایل مختلف همچون عملکرد سیستم پیش کشنده کمربند و...  امکان باز کردن کمربند ایمنی و درهای جانبی وجود ندارد. دراین موقعیت استفاده از گجت چندکاره کاتر کمربند و شیشه شکن بسیار حیاتی می‌باشد.
این وسیله بسیار کوچک و کاربردی برای شرایط این چنینی طراحی و ساخته شده و از دوقسمت کاتر و شیشه شکن تشکیل شده است. براساس تحقیقات یک شرکت هلندی متعلق به Euro NCAP برروی کشته شدگان تصادفات رانندگی شدید مشخص شده است مرگ کسانی که توانسته اند هنگام تصادف از خودرو خارج شوند نسبت به کسانی که درخودرو گیر افتاده ند بسیار پایینتر بوده است.

ابعاد گجت چندکاره کاتر کمربند و شیشه شکن بسیار کوچک بوده و میتوان از ان به عنوان جا سوییچی استفاده نمود. باتوجه به عملکرد حیاتی این قطعه نسبت به ابعاد کوچک و هزینه تهیه پایین, این گجت جزء ضروری ترین لوازم جانبی خودرو محسوب شده و به همراه داشتن آن به همه رانندگان توصیه می‌شود, این درحالیست که اکثر رانندگان از وجود همچین وسیله کاربردی بی اطلاع می‌باشند.
نوع طراحی و ساخت این ابزار به گونه ای است که برای بریدن کمربند و یا شکستن شیشه جهت خروج از خودرو, نیاز به نیروی زیادی نیست و درآن شرایط خاص بسیار راحت و سریع عمل میکند.
منبع : کارشناسان فروش فروشگاه لوازم جانبی خودرو اول آپشن www.avaloption.ir  
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها