به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۹۵۱۳۲

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز
گروه جامعه: آسمان صاف تا کمی ابری برای استان تهران و کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز (۲۹ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،  آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۹ شهریورماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با توجه به تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۳۰ شهریورماه) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۶  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۱ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها