به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۲۹۵۲۱۶

نادیا، خرس سیاه کمیاب بلوچی تلف شد

نادیا، خرس سیاه کمیاب بلوچی تلف شد
گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نادیا خرس سیاه بلوچی و گونه منحصر بفرد استان از سال ۸۶ در باغ وحش دانشگاه زابل نگهداری می‌شد که متاسفانه تلف شد. به گزارش ایرنا، وحید پورمردان اظهارداشت: پیرو برنامه پایش مستمر باغ وحش، کارکنان و کارشناسان زهک با عدم حضور خرس سیاه بلوچی در قفس مواجه شدند که پس از بررسی بیشتر مشخص شد این گونه با ارزش تلف شده و بلافاصله اداره کل با اعزام تیم کارشناسی از استان به محل باغ وحش زابل در حال بررسی علل این حادثه است و نتیجه را پس از اتمام کار کارشناسی اعلام خواهد کرد.

وی گفت: در چند ماه گذشته با پیگیری اداره محیط زیست زابل وضعیت محل نگهداری نادیا بهبود یافته و اتاق نگهداری (قفس) بزرگتر شده بود، اما متاسفانه این حادثه که البته زوایای مبهمی دارد رخ داده است.مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با وجود وظیفه قانونی پژوهشکده زابل مبنی بر گزارش موارد اینچنینی در خصوص حیوانات امانی تحویل شده به باغ وحش داشتند، این مرکز نه تنها مکاتبه‌ای در خصوص اطلاع رسانی موضوع به این اداره کل نکرده بلکه به نظر می‌رسد نادیا طی چند روز گذشته تلف شده و مسوولان باغ وحش قصد پنهان کردن این موضوع را داشته‌اند که اداره کل حسب وظیفه قانونی خود نسبت به طرح شکایت و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی استان تا حصول نتیجه اقدام کرده و نتیجه را به سمع و نظر دوستداران و مردم خواهد رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها