به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۲۹۵۲۴۷

فرمول شاد بودن حتی در سخت ترین شرایط

فرمول شاد بودن حتی در سخت ترین شرایط
گروه جامعه: برای شاد بودن در شرایط سخت زندگی راه های مناسبی وجود دارد، راه هایی که به شاد بودن و حفظ روحیه در شرایط دشوار زندگی کمک بسیاری می کند.شادی یک وضعیت ذهنی است که معمولاً همه دوست دارند آن را در زندگی خود تجربه کنند اما بسیاری از افراد آن را یک هدف غیر قابل دسترس و دست نیافتنی می دانند که دلایل مختلفی هم برای این موضوع وجود دارد. شاد بودن در زمان هایی مثل هنگام ریکاوری شدن از یک بیماری یا کنار آمدن با غم و غصه کار سختی است.شادی نیاز به این دارد که ذهن شما نسبت به آن آمادگی داشته باشد. در این قسمت قصد داریم به شما معرفی کنیم که چگونه وقتی هیچ چیز درست سرجایش قرار نگرفته است، باز هم احساس شادی کنید.

بیشتر بخوابید
هنگامی که شما با چالش های مختلف روبرو می شوید، احتمالاً خواب شبانه تان به هم می ریزد. شب ها بیدار می مانید و مدام فکر می کنید.افرادی که خوب می خوابند، عموماً نسبت به کسانی که کم خواب هستند، بیشتر شاد بوده و حساسیت کم تری نسبت به احساسات منفی دارند. خوب خوابیدن فقط به معنای زود خوابیدن یا خوابیدن در تایم مشخصی از روز نیست، بلکه به معنای این است که کیفیت خواب خود را ارتقا دهید.خواب منظم یک جزء مهم و حیاتی از زندگی سالم است و خلاقیت را افزایش می دهد. در حالت ایده آل پیشنهاد می کنیم که هر شب بین 7 الی 9 ساعت بخوابید، موبایل و تمام لوازم الکتریکی را قبل از خواب کنار بگذارید تا خوابتان آشفته نشود.

شادی را تعریف کنید
شادی مانند هر چیزی در زندگی معنای متفاوتی برای افراد مختلف دارد. شادی برای بعضی از افراد طعم گرم یک شکلات داخل دهان شان است اما برای بعضی دیگر پرداخت بدهی هایشان است. شادی برای شما ممکن است دیدن کسی باشد که دوستش دارید یا این که به یک هدف شخصی برسید.هنگامی که صحبت از زندگی شادتر می شود، این که بدانید چه چیزی شما را شاد می کند و نوع شادی مورد نیاز خود را انتخاب کنید، باعث می شود که ذهن بازتری داشته باشید. شما می توانید در مورد چیزهایی که دوست دارید فکر کنید یا بعضی از آن ها را امتحان کنید و ببینید که چه چیزی شما را شاد می کند و سپس برای آن برنامه بریزید.

برای ورزش کردن زمان بگذارید
ورزش کردن یک نوع تراپی یا درمان محسوب می شود که از طریق آن بدن انرژی مثبت دریافت می کند و آن را به قدرت جسمانی تبدیل می کند. ورزش کردن حتی به اندازه یک بار در هفته کافی است تا شما احساس شادی داشته باشید زیرا هورمون دوپامین، اندورفین و اکسی توسین و سروتونین را که 4 ماده شیمیایی مسئول شادی هستند، در مغز ترشح می کند.

البته مجبور نیستید که حرکات ورزشی خیلی سخت و شدید انجام دهید تا این مواد شیمیایی تحریک شوند. فعالیت های فیزیکی مثل پیاده روی، شنا یا نرمش معمولی هم می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و سطح استرس تان را کاهش دهد. فواید ورزش بی شمار است، ورزش هایی مثل یوگا هم می تواند هماهنگی بین ذهن و جسم ایجاد کند.

مراقب رژیم غذایی خود باشید
افراد شاد معمولاً غذای خوب می خورند. چیزی که ما می خوریم روی روحیه مان اثرگذار است. کمتر کسی را پیدا می کنید که مواد مغذی خوب استفاده نکند اما شاد باشد زیرا طعم، کیفیت و حتی بو باعث می شود که احساسات رضایت بخش تر به وجود بیاید. پس سعی کنید همیشه غذای سالم و با کیفیت بخورید. میوه و سبزیجات به شدت در سلامت ذهنی شما موثر هستند.

آمینو اسیدهای مثل تریپتوفان نقش زیادی در تولید هورمون شادی دارند که می توانید آن ها را در وعده های غذایی سرشار از پروتئین پیدا کنید. بعضی از این آمینو اسید ها در میوه، شکلات، غذای دریایی، آجیل و سبزیجات یافت می شود.

روتین خود را تغییر دهید
انجام دادن یک کار یکسان شما را کلافه می کند. باید سعی کنید کمی تنوع ایجاد کنید. افرادی که شاد نیستند، معمولاً هیجان کمتری در زندگی دارند و توانایی انجام کارهای خلاقانه و خوشبینانه در آنها کاهش پیدا می کند اما اگر روتین و محیط خود را تغییر دهید، قطعاً می توانید دوباره حس شادی را به خودتان دعوت کنید.به عنوان مثال سفر کردن یکی از کارهایی است که تنوع را به یکباره در شما ایجاد می کند و سطح خلاقیتو اعتماد به نفس را در شما بالا می برد.

شکرگزار باشید
شاید برایتان کلیشه ای به نظر برسد اما اکثر سخنرانی های انگیزشی به شما می گویند که برای شادی بیشتر، باید از صمیم قلب سپاسگزار و شکرگزار باشید. کسانی که قدردانی و سپاسگزاری خود را نشان می دهند، احساس شادی بیشتری را انتقال می دهند و سطح احساسات منفی مانند ناامیدی، گناه، حسادت، اضطراب و پشیمانی در آن ها کاهش پیدا می کند و در نتیجه شاد تر از قبل خواهند بود.

خودتان را با افراد شاد احاطه کنید
یک فرد شاد وقتی در کنار افراد غمگین قرار می گیرد، در معرض غمگین شدن است. یکی از عوامل اصلی داشتن یک زندگی شاد، این است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که طرز فکر مثبت نسبت به زندگی دارند، انگیزه دارند و توجه و تمرکز آن ها روی چیز های مثبت و خوش بینانه است و در نتیجه شما هم از آن ها یاد می گیرید که شاد زندگی کنید. این افراد، هدفمند، واقع بین، دلسوز، خلاق و پر انرژی هستند و در کنار آن ها می توانید روابط شاد را ایجاد کنید.

از یک متخصص کمک بگیرید
اگر از مشکل ذهنی حاد یا مزمن مانند اضطراب و افسردگی رنج می برید، قطعا راهنمایی های یک متخصص می تواند به شما کمک زیادی کند که به این اختلال های ذهنی غلبه کنید زیرا آن ها روش های تخصصی را در پیش می گیرند که باعث می شود از ناامیدی، اضطراب، استرس، آسیب دیدگی ها، اعتیاد و حل مشکل ذهنی رهایی پیدا کنید و شاد تر از قبل از زندگی کنید.
برچسب ها: شاد بودن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها