به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۹۵۳۸۲

فرانسه: زمان علیه ایران عمل می‌کند

فرانسه: زمان علیه ایران عمل می‌کند
گروه سیاسی: وزیر خارجه فرانسه از احتمال برگزاری نشستی با ایران درباره توافق هسته‌ای، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.
ژان ایو لودریان طی نشست خبری در مقر سازمان ملل در این‌باره گفت: «حضور ایران در اجلاس بغداد نشانه مثبتی بود و ما در این هفته جلسه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌کنیم».
 او همچنین خبر داد: «من این هفته در سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهم کرد. این دیدار که شامل تمام طرف‌های برجام بجز آمریکا خواهد بود، با هدف ایجاد حرکت مثبت برای از سرگیری مذاکرات [وین] است».وزیر خارجه فرانسه اضافه کرد: «زمان علیه هرگونه توافق احتمالی با تهران عمل می‌کند و با گذشت زمان، مقامات ایرانی به فعالیت‌های هسته‌ای خود سرعت می‌دهند».دیدار با وزیر خارجه فرانسه در در برنامه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیده شده است.بااین حال قرار نیست نشست مشترک وزرای خارجه عضو برجام برگزار شود.
در همین رابطه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید، وزیران بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایران در حاشیه مجمع عمومی نشست هسته‌ای نخواهند داشت.
جوزپ بورل گفت: «تهران پس از انتخابات درخواست به تاخیر افتادن مذاکرات را مطرح کرد تا دولت جدید به طور کامل مستقر شود. اکنون تابستان سپری شده و امیدواریم مذاکرات به زودی در وین از سرگرفته شود.»
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها