به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۹۵۴۱۵

درخواست برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان

درخواست برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان
گروه بین الملل: پاکستان از قدرت‌های جهانی خواست تا میلیاردها دلار از دارایی‌های افغانستان را که پس از تصرف کابل مسدود شده، آزاد کند و این را هم گفت که طالبان نباید انتظار داشته باشد تا به این زودی‌ها دولت جدیدش به رسمیت شناخته شود.
 وزیر خارجه پاکستان پیش از گفتگوها درباره افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، اولویت اصلی اجتناب از فروپاشی عمیق‌تر اقتصادی افغانستان است که می‌تواند به فاجعه‌ای انسانی منجر شود.
 شاه محمود قریشی گفت:‌ از یک طرف شما به دنبال تامین مالی برای اجتناب از این بحران در افغانستان هستید و از طرف دیگر پول‌های افغانستان،‌ بلوکه شده و آنها نمی‌توانند از این پول‌ها استفاده کنند. فکر می‌کنم مسدود سازی این پول‌ها کمکی به این اوضاع نمی‌کند. من به قدرت‌های جهان تاکید دارم تا سیاست‌های خود را تغییر داده و این پول‌ها را آزاد کنند.
وزیر خارجه پاکستان همچنین ادامه داد:‌ باید یک اقدام در راستای ایجاد اعتماد صورت گیرد و این مساله می‌تواند به رفتاری مثبت در پی داشته باشد.
آمریکا ۹.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده و وام دهندگان بین‌المللی نسبت به تامین مالی که طالبان می‌توانند از آن استفاده کنند، احتیاط می‌کنند.
قریشی ضمن درخواست برای همکاری با طالبان به نظر با موضع آمریکا درباره این که هنوز زود است که روابط رسمی با دولت طالبان افغانستان برقرار کند.
وی افزود: من فکر نمی‌کنم که کسی در این مرحله عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان داشته باشد و طالبان باید آن را زیر نظر داشته باشند. اگر طالبان به دنبال به رسمیت شناخته شدن است، باید نسبت به عقاید بین‌المللی حساس‌تر و شنواتر باشد.
وزیر خارجه پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طالبان پس از تشکیل دولت موقت که شامل چهره‌هایی است که توسط سازمان ملل در لیست سیاه اتهامات تروریسم قرار گرفته‌اند، فراگیرتر می‌شود.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها