به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۲۹۷۴۷۴

حسن یزدانی به چهارمین فینال جهانی رسید

حسن یزدانی به چهارمین فینال جهانی رسید
گروه ورزشی: ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان در وزن ۸۶ کیلوگرم به فینال مسابقات جهانی صعود کرد. حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی مقابل حریف روسی به فینال پیکارهای جهانی راه یافت. یزدانی برای کسب مدال طلا باید به مصاف دیوید تیلور از آمریکا برود.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد. امروز شنبه و از ساعت ۱۲ به وقت ایران رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در وزن‌های ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده طلا و نقره المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و در مرحله بعد و در همان سه دقیقه نخست آدریان راموس از پورتوریکو را ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.مبارزه‌های نیمه نهایی ۴ وزن نخست امروز (شنبه) از ساعت ۱۸ به وقت ایران آغاز شد و حسن یزدانی در این مرحله به مصاف آرتور نایفونف دارنده برنز المپیک و نقره جهان از روسیه رفت و حریف خود را ۸ بر ۲ شکست داد و قدرتمندانه به فینال راه یافت. یزدانی در پیکارهای جهانی و المپیک توکیو نیز حریف روس خود را نیز شکست داده بود.

یزدانی فردا یکشنبه در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم باید به مصاف دیوید تیلور از آمریکا برود. این چهارمین مبارزه حساس این ۲ آزادکار است که تیلور در سه مبارزه قبلی موفق به شکست یزدانی شد. تیلور در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.

یزدانی ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز پیکارهای جهانی و یک طلا و یک نقره المپیک را در کارنامه دارد.رحمان عموزاد خلیلی و یونس امامی نمایندگان وزنهای ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابتها حذف شدند.
برچسب ها: حسن يزداني
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها