به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۹۷۵۳۳
رپر معروف بعد از آزادی چه می‌گوید؟

پرونده جنجالی حمید صفت چگونه بسته شد؟

پرونده جنجالی حمید صفت چگونه بسته شد؟
گروه جامعه: بالاخره بعد از گذشت بیش از ۴ سال دادگاه رای به بیگاهی رپر معروف داد و حمید صفت تا چند روز آینده از زندان آزاد می‌شود و دیگر زیر تیغ قصاص قرار ندارد.

روز گذشته وکلای حمید صفت در اطلاعیه‌ای در فضای مجازی اعلام کردند که حمید صفت خواننده رپ از اتهام قتل عمد شوهر مادرش تبرئه شده است و به زودی آزاد خواهد شد. این خبر بالاخره باعث شد تا یکی از پرونده‌های جنجالی ۴ سال گذشته برای همیشه بسته شود. اما اینکه این پرونده از کجا شروع شد و به کجا رسید قصه مفصلی دارد که در ادامه می‌خوانید.

قصه حمید صفت از کجا شروع شد؟
روز ۲۶ مرداد سال ۹۶ با مرگ پیرمرد ۶۵ ساله در محل زندگی اش در حوالی میدان ونک، پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد. همسر این مرد در تحقیقات گفت چند سالی است با هوشنگ زندگی می‌کنم و امروز پسرم وقتی متوجه شد او مرا کتک زده با او درگیر شد که در حین دعوا پسرم ضربه‌ای به او زد که موجب بدحالی همسرم شد و حال هم او فوت کرده است. وقتی ماموران هویت عامل ضربه را فهمیدند متوجه شدند که با یک پرونده معمولی روبرو نیستند، اما ساعتی بعد وقتی خبر دستگیری حمید صفت خواننده رپ به عنوان قاتل منتشر شد همه را در شوک فرو برد.

دو روز بعد از دستگیری اولین جلسه بازپرسی از حمید صفت او به ضربه اعتراف کرد و گفت: بعد از جدایی پدر و مادرم، او با هوشنگ ازدواج کرد. هوشنگ مرد مهربانی بود، اما این اواخر شنیدم که مادرم را اذیت می‌کند و حتی کتک می‌زند، هوشنگ رفتارش عوض شده بود. من هم روز حادثه وقتی فهمیدم دوباره مادرم را زده به خانه شان رفتم و درگیر شدیم و یک ضربه به او زدم، اما قصد کشتن او را نداشتم.

آزاد شدن آقای خواننده
در حالیکه اولین جلسه دادگاه برگزار شد، در زمستان سال ۹۷ با اعلام اینکه قتل غیر عمد بوده است تا زمان برگزاری دادگاه، حمید صفت با وثیقه ۷۰۰ میلیونی از زندان آزاد شد و دوباره کار‌های هنری خود را از سر گرفت. پرونده جنجالی او در حال فراموشی بود و این خواننده در حال برنامه ریزی برای برنامه‌های هنری که یکباره در زمستان ۹۹ ورق دوباره برگشت.

حمید صفت قاتل است!
در زمستان ۹۹ نماینده دادستان تهران در ۱۰۰ صفحه کیفرخواست جدید اعلام کرد حمید صفت قتل عمد انجام داده است و باید به عنوان قاتل بار دیگر محاکمه شود. بعد از این کیفرخواست جلسه دادگاه برگزار شد و حمید صفت به دلیل بیم از فرار تا برگزاری کامل جلسات و صدور در همان جلسه اول دادگاه بازداشت و برخلاف قاتلان، راهی زندان اوین شد.بعد از چند جلسه دادگاه و جلسه بررسی تخصصی، دادگاه صدور حکم را منوط به نظر تخصصی پزشکی قانونی دانست.

آخرین جلسه گره کار را باز کرد
سرانجام آخرین جلسه دادگاه روز ۲۷ شهریورماه در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه صفت باز هم اعلام کرد از ۴ سال بلاتکلیفی و خراب شدن زندگی و جوانی اش عصبانی است، اما او اعلام کرد من هوشنگ را نکشتم. صفت در حالی که وکلای اولیا دم درخواست قصاصش را داشتند، در دفاع ۱۰ بندی از خود، گفت: آن روز من دستم را ستون کردم و ضربه‌ای به هوشنگ نزدم. اگر دستم هم به صورت او برخورد کرده باشد ناخودآگاه بوده است.در ادامه پزشکی قانونی ضربه حمید صفت را عامل خونریزی پیرمرد ۶۵ ساله و خونریزی را عامل مرگ اعلام کردند. در همان حال وکلای صفت اعلام کردند همه گزارش پزشکی قانونی در دادگاه قرائت نشده است.

پایان پرونده جنجالی با تبرئه صفت
سرانجام در شامگاه دهم مهر تیم وکلای حقوقی حمید صفت در صفحه اینستاگرام او اعلام کردند که حمید صفت از اتهام قتل تبرئه شده و روز یازدهم یا دوازدهم مهر ماه از زندان آزاد می شود. به احتمال زیاد این خواننده رپ در یک لایو اینستاگرامی به زودی جزئیات پرونده و ۴ سال کابوس قصاص را بازگو کند. باید منتظر ماند و دید این خواننده مشهور چه ناگفته‌هایی دارد.
مرجع : جامعه 24
برچسب ها: حميد صفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها