به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۲۹۷۶۶۷

بازجویی از وزیر سابق دادگستری چین

بازجویی از وزیر سابق دادگستری چین
گروه بین الملل: نهاد ناظر بر مقابله با فساد چین اعلام کرد، در حال بازجویی از وزیر سابق دادگستری این کشور است.
فو ژنگوآ وزیر سابق دادگستری چین جدیدترین مقام عالی رتبه امنیتی در این کشور است که در پی سرکوب گسترده علیه فساد توسط مقام‌های نظارت بر فساد چین تحت بازجویی قرار دارد.
کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین اعلام کرد، این ظن وجود دارد که این فرد اقدام به نقض گسترده نظم و قوانین ملی کرده باشد اما از ذکر جزئیات در این باره امتناع کرد.
شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین کارزار مقابله با فساد و مقام‌های فاسد در این کشور را سال گذشته میلادی به راه انداخت و هدفش این است که پلیس، دادستان‌ها و قضات به صورت مطلق وفادار،پاکدست و قابل اعتماد باشند.علاوه بر مساله امنیت، صنایع چینی شامل کمپانی‌های سرگرمی و فناوری هم تحت نظارت و بازرسی‌ها قرار گرفتند و به هنرمندان هم گفته شد تا باید بیشتر "میهن پرست"باشند. همچنین تجارت با ارز دیجیتال ممنوع شده است.
فو ژنگوآ ۶۶ ساله پیش از آنکه در سال ۲۰۱۸ وزیر دادگستری شود، معاون رئیس وزارت امنیت مردمی بود. وی همچنین ریاست تحقیقات و سرکوب‌ها را نیز برعهده داشت.از ۲۰۱۵، وی ریاست دفتری را برعهده داشت که مسئول سرکوب "فرقه‌های اهریمنی" از جمله جنبش "فالون گونگ" بود.یک ناظر سیاسی که خواست نامش فاش نشود، گفت: وزیر سابق دادگستری چین نمی‌تواند وکیلی داشته باشد. وقتی فو معاون وزیر امنیت عمومی بود، بسیاری از وکلای حقوق بشری دستگیر و زندانی شدند.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها