به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۲۹۷۶۹۲

ژن‌های چاقی را بیشتر بشناسید

ژن‌های چاقی را بیشتر بشناسید
گروه علمی:محققان ۱۴ ژن مرتبط با چاقی را شناسایی کردند. دانشمندان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا ژن‌هایی را کشف کرده اند که مسئول افزایش وزن هستند.محققان دریافتند که ۲۹۳ ژن وجود دارد که به طریقی بر وزن بدن افراد تأثیر می‌گذارد. از این تعداد، ۱۴ ژن به ایجاد چاقی کمک می‌کند و سه ژن از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. دانشمندان معتقدند که کشف آن‌ها توسعه درمان‌های چاقی را تسریع می‌کند. خاطرنشان می‌شود که این مطالعه روی کرم‌هایی انجام شده است که ۷۰ درصد ژن‌های آن‌ها با انسان‌ها مطابقت دارند.
 
پیش از این، یک گروه بین المللی از محققان دریافتند که علت اصلی چاقی پرخوری نیست، بلکه مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا است. محققان دانشگاه هاروارد، کرنل و کالیفرنیا، همراه با همکاران خود، بر اساس مدل کربوهیدرات-انسولین، توضیح جدیدی درباره چاقی ارائه کرده اند که به اعتقاد آن‌ها این بیماری و علل بیولوژیکی آن را بهتر توضیح می‌دهد. به گفته آنها، علت اصلی چاقی مصرف بیش از حد مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا، به ویژه غذا‌های بسیار فرآوری شده، کربوهیدرات‌های سریع جذب است.
برچسب ها: ژن‌های چاقی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها