به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۹۷۸۵۹

چند درصد سالمندان بیمه پایه دارند؟

چند درصد سالمندان بیمه پایه دارند؟
گروه جامعه: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند، به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.به گزارش ایسنا، دکتر حسام‌الدین علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه سالمندی جمعیتی در نتیجه‌ به‌هم‌ریختگی گروه‌های جمعیتی در جامعه شکل می‌گیرد، عنوان کرد: حدود ۸۳ درصد سالمندان کشور در ارزیابی‌های دوره‌ای سالم هستند.دکتر علامه افزود: ۵ درصد از سالمندان ایران با بیماری‌های سخت درگیرند.
 
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه ۱۱ درصد از سالمندان کشور افرادِ کم‌توان هستند، توضیح داد: اکثر سالمندان ایران می‌توانند در تمام فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند. حدود ۰.۳ درصد از سالمندان در مراکز اقامتی زندگی می‌کنند.وی یادآور شد: اداره‌ سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر کارهای بسیار خوبی را برای این قشر انجام داده است.
 
علامه گفت: امروزه ۹۳ درصد سالمندان ایرانی از پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار هستند.رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: سالمندانی که در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی بستری می‌شوند از خدمات درمان رایگان استفاده می‌کنند.او با اشاره به اینکه سالمند باید سواد سالمندی مطلوبی داشته باشد، افزود: مراقبین غیررسمی سالمند – اعضای خانواده – برای پیشگیری از مشکلات مختلف و مراقبت بهتر از سالمند باید به طور مستمر در حال آموزش و پژوهش باشند.علامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.
برچسب ها: سالمندان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها