به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۹۸۲۴۳

نقش بحران‌های زیست محیطی در خشونت

نقش بحران‌های زیست محیطی در خشونت
گروه بین الملل: موسسه بین‌المللی "صلح و اقتصاد" در تازه‌ترین گزارش خود گفت: بین بحران‌های زیست محیطی و درگیری‌ها در جهان رابطه متقابل وجود دارد. محققان توصیه کردند بحران‌های زیست محیطی باید قبل از تشدید تغییرات آب و هوایی حل شوند.
موسسه "صلح و اقتصاد" اعلام کرد بین درگیری‌های و بحران‌های زیست محیطی رابطه متقابل وجود دارد.کشورهایی که با کمبود آب، بروز سیل یا افزایش طوفان و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر تحت تأثیر خشونت و درگیری‌ها قرار می‌گیرند. به گفته کارشناسان این موسسه چنین روندی را می‌توان در افغانستان، یمن و بورکینافاسو مشاهده کرد.موسسه تحقیقاتی بین‌المللی در "گزارش تهدیدات زیست محیطی" برای دومین بار ارتباط بین بحران‌های زیست محیطی و درگیری‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که به دلیل اقتصاد ضعیف و کاستی‌های حاکم در نظام اجتماعی خود در معرض بحران‌های زیست محیطی قرار دارند.
بر اساس این گزارش کشورهایی چون افغانستان، نیجر، ماداگاسکار و مالاوی بیشتر در معرض خطر قرار گرفته‌اند. خشونت در یازده مورد از ۱۵ کشور جهان بیش از حد متوسط اعلام شده است.
با توجه به کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو که در پایان ماه اکتبر سال جاری آغاز می‌شود، استیو کیللا، مدیر موسسه تحقیقات بین‌المللی از جامعه جهانی خواست هر چه سریع‌تر اقدام کنند.او تصریح کرد، درگیری، ناامنی در تامین مواد غذایی و آب، مهاجرت، بهداشت و تغییرات آب و هوایی به هم مرتبط هستند.به گفته استیو کیللا بحران‌های اکولوژیکی امروز باید قبل از تشدید تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار گیرد و حل شوند.این موسسه برای تشخیص میزان خطر بحران‌های زیست محیطی از شاخص‌هایی چون کمبود آب و غذا، بلایای طبیعی، تغییرات دما و افزایش جمعیت استفاده کرده است.
محققان همچنین اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشورهای مختلف را که برای غلبه بر بحران‌های زیست محیطی مهم بوده است، در نظر گرفتند.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها