به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۹۹۶۹۴

جهانبخش: یکهو رفتم توی جلد دایی!

جهانبخش: یکهو رفتم توی جلد دایی!
گروه ورزشی: كلاغ‌ها در منظومه‌اي تابستاني جست و خيز مي‌كردند كه ناگهان عقاب جيرنده پريد و در پلك به‌هم‌زدني سنگر چشم بادامي‌ها را گشود. او پاسخ معماي نبرد دوزخي بود و همبال شانه به سرهاي ژوليده تا هفت آسمان رفت و ثابت كرد كه در سخت‌ترين روزها هم مي‌تواند آيينه گردان لقب بگيرد و شادي را به اردوگاه آريايي‌ها بكشاند. عليرضا جهانبخش كاپيتان تيم ملي پس از گل چشم‌نوازش به كره‌اي‌ها دقايقي با ما همكلام شد تا صداي مردي را بشنويم كه پرنده‌هاي دور به پروازش حسادت مي‌كنند و اين شماره هفت بي‌بديل تيم ملي بود كه با حرف‌هاي اميدوارانه‌اش پايان تمام منظومه‌هاي خزاني را نقطه گذاشت. گپ و گفت با عليرضا جهانبخش در شب سرد سرزمين آسياب‌هاي بادي پيش روي شماست.

با سون هيونگ مين پس از بازي با كره حسابي گپ زدي. ستاره تاتنهام زير گوش تو چه گفت؟
گفت بازي‌هايم را هم در جزيره و هم در ارديويسه تعقيب مي‌كند و از اينكه يك آسيايي چنين پيشرفتي داشته اظهار خوشحالي كرد. من هم از او تشكر كردم و گفتم حضورش در تاتنهام براي فوتبال قاره غنيمتي است. دست آخر گفت در سئول منتظرت هستم و اميدوارم در كشورم به شما و ديگر بازيكنان ايراني خوش بگذرد.

حالا واقعا فكر مي‌كردي قفس توري چشم‌فندقي‌ها را شعله‌ور كني؟
من از هر جهت آماده بودم و وقتي توپ رسيد با رعايت تايمينگ دروازه كره‌جنوبي را لرزاندم. من گل با سر زياد زده‌ام و خوب مي‌دانم روي هوا چطور بايد توپ را شكار و دروازه را باز كنم.

ولي گلت شبيه گل‌هاي علي دايي بود!
(مي‌خندد). بله خيلي‌ها گفتند. باعث افتخار است كه به عنوان كاپيتان تيم ملي يكهو در جلد كاپيتان سابق فرو رفتم و تير خلاص را زدم. البته براي آقاي دايي زدن اين گل‌ها از آب خوردن هم آسان‌تر بود.

حالا تو پيشتاز گلزنان قاره كهن در راه رسيدن به جام جهاني هستي. سه گل و چند پاس گل. معركه است؟
لطف داريد. من سعي مي‌كنم به گونه‌اي بازي كنم كه هر چه در توان دارم رو شود. درست است كه عقب‌تر از سردار و مهدي حضور دارم اما تلاش خواهم كرد در پروسه گلزني مشاركت داشته باشم. از اين پس هم همان‌گونه خواهد بود و عقب نخواهم كشيد. خوشبختانه مربيان هم با حضور من در حمله موافقند.

قبول داري ما در دقايقي از بازي با كره تيم باصلابتي نبوديم. من رك گفتم!
خب آنها هم تيم دست و پا بسته نبوده و نيستند و هميشه به عنوان اصلي‌ترين رقيب ايران محسوب مي‌شوند. بله ما در نيمه اول نتوانستيم آن‌طور كه بايد و شايد پلن‌هاي تاكتيكي را اجرا كنيم اما در نيمه دوم شرايط عوض شد و چند بار تا آستانه فتح دروازه كره‌جنوبي رفتيم و اگر تيردروازه هواي آنها را نداشت كار را يكسره مي‌كرديم. فوتبال است ديگر. آنها نان تيردروازه را اين‌بار خوردند.

ما همچنان صدرنشين گروه هستيم، اما كار به مراتب سخت‌تر شده. قبول داري؟
باور كنيد با همين فرمان مستقيم مي‌رويم جام جهاني و نيازي به استرس و اما و اگر نيست. ما در ادامه راه با ترميم ضعف‌ها بازي‌هاي پيش رو را خواهيم برد و به عنوان تيم اول گروه راهي قطر خواهيم شد. شك نكنيد كه اين اتفاق خواهد افتاد و اين‌بار ساده‌تر از دفعات قبل به جام جهاني مي‌رسيم.

نقش كادر فني را در موفقيت‌هاي كسب شده تا چه اندازه مهم ارزيابي مي‌كني؟
براي موفقيت يك تيم همه عوامل بايد دست در دست هم دهند و همدل و همزبان پيش بتازند. خوشبختانه آقاي اسكوچيچ به همراه آقاي هاشميان و آقا كريم نقش بسيار موثري در كاميابي‌ها ايفا مي‌كنند و با رصد و آناليز حريفان براي هر نبرد برنامه خاص خود را دارند.

در تمرينات فاينورد لباس خيلي گرم پوشيده بودي؟
هواي هلند سرد است و كافي است مواظب نباشي تا سرما بخوري. من روزهاي حساسي را با فاينورد پيش رو دارم و مي‌خواهم يك بازيكن كارساز براي تيمم باشم. در چنين شرايطي بايد حواسم به خودم باشد.

كاپيتان تيم ملي روي اين نقطه كه ايستاده‌ايم چه حسي دارد؟
من بيشتر از كاپيتاني احساس سربازي را دارم كه براي موفقيت سرزمينش سرش را جلوي توپ مي‌گذارد. البته كه كاپيتاني تيم ملي افتخار بزرگي است و تا زماني كه كريم انصاري‌فرد در زمين نيست اين ماموريت بر دوش من است. همواره‌ احساس سربازي را داشته‌ام كه براي افراشتن پرچم ميهنش از جان مايه خواهد گذاشت.

راستي مهدي مهدوي‌كيا گفته عليرضا جهانبخش در اوج آمادگي است و خلاصه از گل زيبايت به كره‌اي‌ها حسابي تمجيد كرده است!
آقا مهدي بزرگ ماست و فوتبال ايران هنرنمايي موشك هامبورگ را محال است فراموش كند. خيلي خوشحالم كه يكي از بزرگ‌ترين الگوهاي فوتبال ما راجع به من چنين نظري داده.

حرفي هم مانده؟
شما دعا كنيد در كنار نمايش‌هاي خوب تيم ملي كمي شانس هم همراه مان باشد تا بتوانيم در اسرع وقت جشن صعود بگيريم. ما اگر كمي شانس داشتيم شوت‌هاي‌مان در بازي با كره‌جنوبي به تير دروازه نمي‌خورد. در پايان از همه ايراني‌ها كه به انحاي مختلف به ما لطف دارند تقدير مي‌كنم و اميدوارم فوتبال ايران روزهاي بهتري را تجربه كند.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: علیرضا جهانبخش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها