به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۰۰۸۶۷

جزییات سیلی‌خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه‌اش

جزییات سیلی‌خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه‌اش
گروه سیاسی: امروز فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن فردی به صورت استاندار جدید آذربایجان شرقی سیلی زده و او را هل می دهد. 
به گزارش ایرنا، اقدام یکی از شرکت کنندگان در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی جو مجلس را بر هم زد. بررسی های حاکی از آن است که فرد حمله کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی، که گفته می شود یکی از کارکنان سپاه عاشوراست که بنا بر دلایل شخصی این اقدام را انجام داده است. در همین حال استاندار جدید آذربایجان شرقی در واکنش به این حرکت، با آرامش به ادامه سخنرانی خود برای حضار پرداخت و اعلام کرد که قبل از مراسم احتمال برخی حاشیه سازی ها را می داده که به دلیل اهمیت برنامه ترجیح داده است مراسم تودیع و معارفه تعطیل نشود.
....
یکی از مسئولان برگزاری مراسم معارفه گفت: «یکی از شرکت کنندگان در مراسم که فردی به نام «علیزاده» که ظاهراً سرهنگ سپاه عاشورا بود با رفتن بر روی سن اقدام به سیلی‌زدن سپس هل دادن سردار زین‌العابدین خرم  استاندار جدید هنگام سخنرانی کرد. مراسم به تنش کشیده شد و گروههای مختلفی از شرکت کنندگان در مخالفت و موافقت با استاندار جدید شعار دادند. ظاهراً موضوع خصومت شخصی مربوط به محل سابق فعالیت سردار خرم بوده است. »

سردار عابدین خرم: من ایشان را نمی شناسم ولی دشمن است و او را می بخشم
به دنبال حواشی که در مراسم تودیع و معارفه سردار عابدین خرم به وقوع پیوست و سیلی خوردن این سردار سپاه توسط فردی به نام سرهنگ علیزاده، استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: من این شخص را نمی شناسم اما حتما در صف دشمن است البته او را می بخشم. وی همچنین اضافه کرد: من وقتی در سوریه بودم هر روز می رفتم زیر شلاق دشمن.

نماینده مراغه: فردی که به «سردار عابدین خرم» سیلی زد از همکاران سابق او بود
علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار کلیپی که در آن به استاندار آذربایجان شرقی سیلی زده شده است، گفت: فردی که اقدام سیلی به استاندار آذربایجان‌شرقی می‌کند از همکاران سابق وی بوده است. 
وی افزود: قطعاً انگیزه این فرد مشکلات و خصومت شخصی بوده است و ربطی به انتصاب استاندار و یا حتی سخنان وی نداشته است چرا که اساساً در بدو ورود استاندار و آغاز سخنان وی اقدام به چنین حرکت می کند. نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن انتقاد از ضعف برگزاری مراسم یادآور شد: متأسفانه در این مراسم امنیتی و کنترلی وجود نداشت و این از ضعف مدیریت در برگزاری مراسم است. این در حالی است که سردار عابدین خرم در انتهای این مراسم مدعی شده بود فردی که به او تعرض کرده بود را نمی شناسد.

مایۀ تأسفِ بسیار
احمد زید‌آبادی در متن كوتاهی در كانال خود نوشت: برخورد فیزیکی در جریان معرفی استاندار آذربایجان شرقی مایۀ تأسفِ بسیار است. این نوع برخوردها نشانۀ خشم متراکم و همراه با از دست رفتنِ تاب‌آوری قشری از ایرانیان در فقدان راهکار تعریف شده‌ای برای تعامل مدنی بین اجزاء جامعه و حکومت است. از این قبیل برخوردها با هر فرد و به هر انگیزه‌ای، نباید به شوق آمد و خوشحال شد؛ چون اگر رسم شود، رسم بدی خواهد شد با پیامدهایی مهیب!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها