به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۵

مضرات استفاده طولانی مدت از هدفون

مضرات استفاده طولانی مدت از هدفون
گروه علمی:با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از هدفون و هندزفری به طرز چشمگیری افزایش یافته است، ادامه این روند می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. با پیشرفت فنی فوق العاده، زندگی ما به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدرن پر از خطرات بی شماری شده است، از جمله هدفون ها، که اخیراً با سرعت بالایی در فروش افزایش یافته است، به گونه‌ای که اپل به تنهایی حدود ۱۰۰ میلیون مجموعه ایرپاد را در طول سال ۲۰۲۰ فروخته است.
 
در زمانی که این نوع دستگاه‌ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره بسیاری از مردم تبدیل شده است، متخصصان شروع به هشدار درباره مضرات آن کرده اند که از جمله هشدار‌های پزشکی می‌توان به تحقیقات اخیری که توسط وب سایت استرالیایی The Conversation منتشر شده است اشاره کرد.بر اساس تحقیقات جدید، استفاده طولانی مدت از هدفون‌های بی سیم در داخل گوش می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و بر جرم گوش تأثیر بگذارد.

تولید جرم گوش که به عنوان سرومن نیز شناخته می‌شود، یک فرآیند طبیعی در انسان و بسیاری از پستانداران دیگر است و همیشه باید یک لایه نازک موم در نزدیکی دهانه مجرای گوش وجود داشته باشد. موم یک ترشح ضد آب و محافظ است که پوست را مرطوب می‌کند.

همچنین از عفونت جلوگیری می‌کند و مانعی برای حشرات، باکتری‌ها و آب ایجاد می‌کند. موم گوش از ترشح غدد چربی و غدد عرق که توسط فولیکول‌های مو ترشح می‌شود، تشکیل می‌شود که به نوبه خود گرد و غبار، باکتری‌ها، قارچ‌ها، مو‌ها و سلول‌های مرده پوست را به دام می‌اندازد و موم را تشکیل می‌دهد.

در فرآیند استفاده طولانی مدت از هندزفری، مجرای گوش خارجی شبیه به یک سیستم پله برقی است و موم همیشه به سمت بیرون حرکت می‌کند، مکانیزمی که از پر شدن گوش با سلول‌های مرده پوست جلوگیری می‌کند. حرکات طبیعی فک نیز به خروج موم از گوش کمک می‌کند و هنگامی که موم به انتهای گوش می‌رسد، به سادگی می‌ریزد.
برچسب ها: هندزفری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها