به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۰۱۰۷۳

هند وارد رقابت اسکار شد

هند وارد رقابت اسکار شد
گروه فرهنگی: فیلم «سنگریزه‌ها» به عنوان نماینده رسمی سینمای هند در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.به گزارش ایسنا، «سنگریزه‌ها» نخستین تجربه کارگردانی «پی اس وینوتراژ» است که امسال از سوی کمیته‌ای ۱۵ نفره از سینمای هند به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان) اسکار ۲۰۲۲ انتخاب شده است.
 
داستان این فیلم روایتگر سفر مردی معتاد به الکل است که به همراه پسرش برای پیدا کردن و بازگرداندن همسرش تلاش می‌کند.این فیلم امسال موفق به کسب جایزه معتبر بهترین فیلم از پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام هلند شد.

سینمای هند تاکنون موفق به کسب جایزه اسکاری نشده و آخرین بار در سال ۲۰۰۱ با فیلم «آشوتوش گواریکر» به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یافته بودند. «مادر هند» (۱۹۵۸) و «سلام بمبئی» (۱۹۸۹) نیز دیگر دو فیلم هندی راه یافته به جمع نامزدهای نهایی اسکار هستند.

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود و تاکنون ۵۷ کشور نمایندگان رسمی خود را رقابت در اسکار ۲۰۲۲ به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.تاکنون نزدیک به ۶۰ کشور نماینده خود را در برای رقابت در اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرده‌اند.
برچسب ها: اسکار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها