به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۰۱۴۷۱
سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده است

اختلال در سامانه پمپ بنزین‌ها ناشی از حمله سایبری است

گروه اقتصادی: ارگان اطلاع رسانی شورای عالی امنیت ملی نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است. 
عکسی از اختلال سراسری در جایگاه های سوخت کشور و پیامی که روی دستگاه سوخت نوشته شد
عکسی از اختلال سراسری در جایگاه های سوخت کشور و پیامی که روی دستگاه سوخت نوشته شد
همایون صالحی رئیس انجمن کانون جایگاه داران حمله سایبری به پمپ بنزین های کل کشور را تایید کرد و به رکنا گفت:  این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت گیری در بسیاری از پمپ بنزین ها وجود ندارد. صالحی، رئیس انجمن کانون جایگاه داران گفت: دلیل این مشکل حمله سایبری در کل کشور به سامانه عرضه بنزین بوده. سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده. این مساله در حال بررسی است و جلسه تشکیل می شود. این سامانه سال هاست به روز نشده است. 

سردار احمد وحیدی در باره اختلال در سامانه کارت سوخت و خارج شدن آن از مدار  گفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود. وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند. مدیرانجمن جایگاه‌داران سوخت؛ با تایید اختلال در سامانه کارت هوشمند به سایت دیده‌بان ایران گفت: ما سال‌هاست می‌گوییم که سامانه هوشمند مشکل دارد و امن نیست اما هیچکس به گفته ما اصلا اهمیتی نمی‌دهد. از روز اول گفتیم که این سامانه قابل اجرا شدن نیست و اشکالات فراوانی را به مرور پیدا می‌کند. خصوصا با این وضعیتی که الان شاهدش هستیم یعنی بعد از این همه سال این سامانه هنوز هم نه به‌روز شده است و نه مشکلاتش را بر طرف کرده‌اند.

ناصر رئیسی‌فر، در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دو الی سه سال گذشته هفته‌ای یک الی دوبار چنین اختلالی را شاهد بودیم اما در مدت کوتاهی موقتی حل شد. وی در خصوص این‌که این اختلال تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: از ساعت 11 ظهر امروز پیامک دریافت کریدم که سامانه دچار اختلا شده است. از استان های دیگر هم پیگیر شدیم و آنها هم تایید کردند. تا زمان حل مشکل امکان سوختگیری به صورت آزاد وجود دارد. متاسفانه هیچ پیش بینی برای حل مشکل وجود ندارد.  وی در ادامه خاطر نشان کرد: به ما گفته‌اند که خیلی سریع این مشکل را حل می‌کنیم اما با اطمینان می‌گویم که باز هم چنین اتفاقی خواهد افتاد. تا زمانی‌که سامانه را براساس آن چیزی که در دنیا وجود دارد، به‌روزرسانی و تغییر ندهند باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. یعنی باید سامانه را با بخش خصوصی بانک‌ها هماهنگ کنند که یک سامانه هم برای کارت بانکی و هم کارت سوخت داشتیم باشیم. متاسفانه این چیزی که ما الان شاهدش هستیم از سال 85 وجود داشته است و نتیجه بی توجهی و از زیرکار در رفتن عده‌ای از مسئولین مربوطه است و گویا این افراد گوش شنوایی برای این مباحث ندارند.

هک شدن تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان
 تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و شعارهایی روی آن درج شد. 
سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان: برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد. تا کنون در این زمینه اعلام شکایتی نشده است.
برچسب ها: بنزین

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۵:۲۷
یادتان هست ژنرال زنگنه در مصاحبه‌ای کل سامانه کارت سوخت را وبال شرکت نفت نامید که نمیداند چگونه از شرش خلاص شود و پول بیخودی صرف نگهداری ان می‌شود. مشکلات عمق دارد و عمق آن به اصلاح طلبان پرمدعا و بیکاره میرسد. باور کنید (378403)
جمال
Netherlands
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۷:۵۰
دولت اگر به فکر مردم بود،
امروز، نرخ بنزین را 1500 تومان با محدودیت بیست لیتر برای هر خودرو، تعیین میکرد
نه اینکه چون سیستم قطع شده، بنزین را با قیمت آزاد حساب کند.
این بود دولت مظلومان؟
مطمئن ام برنامه بعدی دولت بالا بردن قیمت بنزین، و حذف سهمیه ها
یا حداقل، تعلق سهمیه به تاکسی ها و برخی افراد رانت بگیر خواهد بود. (378411)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها