به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۰۲۲۴۸

حمله هکرهای ایرانی به شرکت اسرائیلی

حمله هکرهای ایرانی به شرکت اسرائیلی
گروه بین الملل: یک گروه هکری که رسانه‌های اسرائیل آن را «ایرانی» توصیف کرده‌اند،  سروِرهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو» را هک و خاموش، و تهدید کرده که اطلاعات به دست آمده را «افشا خواهد کرد».به نوشته روزنامه جروزالم پست، گروه «هکری ایرانی»، «سایه سیاه» یا «بلک شَدو» نام دارد.شرکتی که مورد حمله قرار گرفته، یک کمپانی میزبانی وب‌سایت‌ها است که سرورها و ذخیره‌سازی داده‌ها را برای سایر شرکت‌ها در بسیاری از امور فراهم می‌کند.داده‌هایی که در اختیار «هکرهای ایرانی» قرار گرفته، طیف وسیعی از مشاغل را در برمی‌گیرد؛ از شرکت سفرهای هوایی «پگاسوس» گرفته تا شرکت اتوبوسرانی «دان» و حتی موزه کودکان.
بر اساس این گزارش‌ها، گروه «سایه سیاه» در پیامی در کانال‌های تلگرامی نوشته است «سلام دوباره! خبری برای شما داریم. شما احتمالا امروز نمی‌توانید به بسیاری از سایت‌ها وصل شوید. "سایبرسرو" و مشتریان آن توسط ما آسیب دیده‌اند.»این گروه افزوده است: «حتما می‌پرسید داده‌ها چه می‌شود؟ مثل همیشه، ما بسیاری از داده‌ها را در اختیار داریم. اگر نمی‌خواهید توسط ما منتشر شود، زود با ما تماس بگیرید.»رسانه‌های اسرائیلی یادآور شده‌اند که همین گروه هکری «مستقر در ایران» مسئول حملات ده ماه پیش به شرکت بزرگ بیمه اسرائیلی «شیربیت» و شرکت امور مالی کی‌ال‌اس بود.
«سایه سیاه» در آن زمان به عنوان باج ۵۰ بیت‌کوین که در دسامبر گذشته معادل حدود یک میلیون دلار آمریکا بود درخواست کرد و ظاهرا چون خواسته‌اش اجابت نشد، سرورهای این دو شرکت را خاموش و اطلاعات زیادی را از مشتریان آنها در اینترنت فاش کرد.گواهی ازدواج، اسناد مالی، کارت ملی هویت و اسناد پزشکی بیمه‌شدگان بسیاری در «شیربیت»، شامل نظامیان و مقاماتی مانند قضات و کارمندان نهادهای حساس که مشتری شرکت بودند، در اینترنت برملا شد و آنها را بسیار آزرده و برخی را نگران کرد.«سایه سیاه» تهدید کرده بود که در صورت عدم پرداخت باج، داده‌ها را به حکومت ایران خواهد فروخت.با وجود آن ‌که مسئولان «شیربیت» مدعی بودند که باج را نپرداخته‌اند، اما خدمات آنها به مشتریان روزهای متعددی مختل شد و سهام شرکت در بورس اسرائیلی به‌شدت سقوط کرد.با این حال، این ظن مطرح بود که «شیربیت» برای حل این معضل ناچار به میانجی‌گری افرادی شد که در زمینه مذاکره و معامله با باج‌خواهان اینترنتی تخصص دارند.حمله ده ماه پیش به «شیربیت» بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه یک شرکت اسرائیلی تا آن زمان بود.یک مطالعه صورت گرفته نشان داده که در سال ۲۰۲۰، شرکت‌های اسرائیلی بیش از یک میلیارد دلار باج به هکرها پرداخت کردند.به نوشته جروزالم پست، بعید نیست که رقم باج در سال ۲۰۲۱، که دو ماه دیگر به پایان می‌رسد، از یک میلیارد دلار نیز فراتر رفته باشد.
کارشناسان امنیت سایبری اسرائیلی گفته‌اند که هدف هکرهای مرتبط با ایران صرفا مالی نیست بلکه انگیزه آنها وارد کردن آسیب امنیتی به اسرائیل و لطمه زدن به وجهه آن است.


 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها