به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۰۲۳۲۹

سرمایه‌سوزی به سبک فدراسیون تیراندازی

سرمایه‌سوزی به سبک فدراسیون تیراندازی
گروه ورزشی: علی دادگر، سرپرست و کاندیدای فدراسیون تیراندازی مربیان با تجربه در ماده‌های تفنگ و تپانچه را کنار گذاشته است و این کار، شائبه چیدمان اعضای مجمع توسط او را مطرح کرده است.به گزارش ایسنا، فدراسیون تیراندازی این روزها درگیر برگزاری انتخابات است و به نظر می‌رسد که تمرکز کمتری روی تمرینات ورزشکاران و برنامه‌های تیم ملی وجود دارد. از طرفی به دلیل پر رنگ شدن موضوع انتخابات و البته حضور علی دادگر کاندیدای پست ریاست فدراسیون به عنوان سرپرست، تغییرات زیادی در کادرهای فنی تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه رخ داده است که ممکن است این تغییرات تیراندازی ایران را در بازی‌های آسیایی تحت الشعاع قرار دهد. 
بعد از المپیک حدود دو ماه اردوهای تیم ملی تفنگ و تپانچه تعطیل شد که البته این اردوها از ۲۴ مهر با تغییرات اساسی در کادر فنی مجددا استارت خورد. مربیانی که در دوره حضور لازلو در کنار تیم ملی بودند و اکنون در غیاب مربی خارجی می‌توانستند به تیم کمک کنند، به نظر می‌رسد به دلیل پررنگ بودن موضوع انتخابات کنار گذاشته شده‌اند.

الهام هاشمی از مربیان باتجربه و بزرگ در این رشته است که تیم ملی تفنگ می‌توانست با او در المپیک صاحب نتایج بهتری شود اما تیم ملی تفنگ ایران به دلیل ایجاد حواشی که قبل از المپیک به دلیل عدم تمدید قرارداد هاشمی بوجود آمد، نتوانست در المپیک نتیجه درخور بگیرد. حال فدراسیون الهام هاشمی و مریم طالبی را از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته و این فرصت را در اختیار آنها قرار داده تا به هدایت تیم‌های ملی کشورهای دیگر فکر کنند؛ همانطور که ابراهیم اینانلو در سال ۹۸ به دلیل مشکلات و کمبودها در تیم ملی و عدم رسیدگی فدراسیون، با اولین پیشنهاد به تیم ملی اندونزی پیوست و توانست برای اولین بار در تاریخ آن کشور، سهمیه المپیک بگیرد و تیراندازی اندونزی را صاحب چند مدال آسیایی کند. 
 
محسن نصر اصفهانی نیز هدایت تیم ملی تپانچه را در المپیک ۲۰۲۰ بر عهده داشت و با برنامه‌ریزی، استراتژی و بحث روانشناسی و البته درخشش جواد فروغی، تیراندازی ایران را در المپیک صاحب مدال طلا کرد. اکنون جواد فروغی به عنوان تنها نماینده ایران قرار است در چند روز آینده عازم مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در کشور لهستان شود. البته فدراسیون به جای حفظ نصراصفهانی در کنار فروغی از احمد نجفی استفاده کرده است.

این تصمیم فدراسیون سبب شده که طبق شنیده‌ها رکورد فروغی افت زیادی کند و با وجود نزدیک شدن به مسابقات لهستان، هنوز او نتوانسته رکوردهایش را ارتقاء دهد. با این حال فدراسیون فرصت را در اختیار مربیانی قرار داده که در ۲۰ سال حضورشان در رشته تپانچه نتوانسته‌اند عملکرد چشمگیری داشته باشند. 

کنار گذاشتن مربیان خوب و با تجربه از تیم‌های ملی سبب خواهد شد تیراندازی ایران سرمایه‌های خود را از دست بدهد و آنها در کشورهای دیگری مشغول به کار شوند؛ مربیانی که سال‌ها هم به عنوان ورزشکار و هم به عنوان‌ مربی سرمایه‌ زیادی برای آنها صرف شده اما اکنون به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. 

در شرایط برگزاری انتخابات و حضور دادگر به عنوان‌ کاندیدا در سمت سرپرستی، این شائبه به وجود آمده که او با تغییر کادر فنی قصد چیدمان کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران دارد و با تغییرات اساسی در کادرهای فنی تفنگ و تپانچه و سرمایه‌سوزی که با کنار گذاشتن مربیان شاخص بوجود آمده، می‌خواهد از حضور دوستان و همشهری‌هایش در انتخابات پیش رو بهره ببرد.
برچسب ها: تیراندازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها