به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۰۲۸۷۲

کونته در تاتنهام؛ خطر بیخ گوش توخل، پپ و کلوپ

گروه ورزشی: سرمربی بزرگ ایتالیایی با تصمیم سران تاتنهام به عنوان جانشین نونو اسپریتیو انتخاب شد تا رقابت قهرمانی لیگ برتر حالا شکل تازه ای به خود بگیرد.
کونته در تاتنهام؛ خطر بیخ گوش توخل، پپ و کلوپ
باشگاه تاتنهام روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از گذشته 10 بازی از رقابت‌های لیگ برتر به همکاری با نونو اسپیریتو سانتو پایان دهد.
اسپریتو سانتو که تابستان اخیر هدایت تاتنهام را برعهده گرفت، شروع خوبی با این تیم داشت و در آغاز فصل جدید لیگ برتر انگلیس سه برد متوالی از جمله برتری مقابل منچسترسیتی برای اسپرز به ارمغان آورد، اما در ادامه تیمش دچار اُفت شد.
این مربی پرتغالی که کمتر از چهار ماه روی نیمکت تاتنهام بود، در 10 بازی که هدایت تیم را برعهده داشت، رکورد 5 برد و 5 باخت را از خود در لیگ برتر برجای گذاشت.
  

 
شایعاتی درباره اخراج این مربی از چند روز قبل به گوش می‌رسید و گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره جانشینان احتمالی او صورت گرفته بود اما از این بین آنتونیو کونته به صورت جدی با این باشگاه لندنی وارد مذاکره شد.
از ابتدا نیز او هدف دنیل لِوی مالک تاتنهام بود. سرمربی ایتالیایی پس از کناره گیری از هدایت اینتر در تابستان حاضر نشد هدایت هیچ تیمی را قبول کند.
 

 
تاتنهام که سال گذشته فصل را با ژوزه مورینیو استارت زد ولی با ادامه نتایج ضعیف حکم به اخراج او داد، سال هاست که به دنبال موفقیت در لیگ برتر است ولی با آقای خاص نیز به این هدف نرسید. تیمی که با پوچتینو تا فینال لیگ قهرمانان نیز پیش رفت ولی با تصمیم سران باشگاه چند ماه بعد شغل خود را از دست داد.
تابستان امسال از گزینه هایی چون زین الدین زیدان، فونسه کا و اریک تن هاگ نیز به عنوان گزینه های مربیگری تاتنهام یاد می شد اما برای دنیل لِوی مهمترین گزینه، کسی جز کونته نبود و بالاخره پس از چند ماه توانست رضایت مرد ایتالیایی را جلب کند.
 

 
دیروز فابریتزیو رومانو خبرنگار اسکای اسپورت ایتالیا، اعلام کرد که کونته به لندن پرواز کرده و آماده است تا صبح امروز قراردادی را با باشگاه تاتنهام به امضا برساند که تا ژوئن 2023 او را روی نیمکت این تیم حفظ خواهد کرد.
شب گذشته او با فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی ایتالیایی تاتنهام به توافق شفاهی رسید و دقایقی پیش نیز رسما قراردادی تا 2023 با بند تمدید امضا کرد. کونته یک سال و نیم آینده را روی نیمکت تاتنهام حضور خواهد داشت و طبعا در صورت موفقیت، قراردادش طولانی مدت را خواهد بست.
کونته سابقه دو فصل هدایت چلسی و کسب یک قهرمانی لیگ برتر با این باشگاه را دارد. تاتنهام سال هاست که نتوانسته قهرمان انگلیس شود و باید دید کونته این طلسم را خواهد شکست یا خیر.
 

 
لیگ برتر حالا بدون شک جذاب تر از همیشه دنبال خواهد شد. بازگشت کونته یعنی داع تر شدن جدال مربیان مطرح و نامدار در لیگ برتر.
به اسامی زیر نگاه کنید، پپ گواردیولا در سیتی، یورگن کلوپ در لیورپول، توماس توخل در چلسی و حالا کونته در تاتنهام تا بار دیگر سپیدپوشان لندنی وارد نقشه قهرمانی لیگ برتر شوند. فاصله با صدر فعلا 10 امتیاز است ولی هفته هایی طولانی تا پایان در راه است.
 

 
بسیاری معتقدند با مجموعه فعلی و تنها با تقویت سمت راست خط دفاعی، کونته می تواند تاتنهام را مدعی قهرمانی و موی دماغ بزرگان لیگ برتر کند. زمان ثابت خواهد کرد که این ادعا تا چه اندازه درست است.
 

 
طبق ادعای گاتزتا دلو اسپورت، مهمترین دغدغه کونته در تاتنهام برنامه های نقل و انتقالاتی این تیم بود و در نهایت سران باشگاه توانستند با وعده های بزرگ خود، او را راضی به عقد قرارداد کنند.
قرار است 175 میلیون یورو در اختیار کونته برای جذب بازیکنان جدید قرار بگیرد. در فهرست مربی ایتالیایی نام 4 بازیکن دیده می شود و او خواهان جذب شان است.
 

 
مانوئل لاتزاری مدافع راست لاتزیو، فرانک کسیه هافبک دفاعی میلان، دوژان ولاهوویچ مهاجم ارزشمند فیورنتینا و استفان دی فرای مدافع میانی هلندی اینتر. برای کونته تقویت تیم در سه خط دفاعی، میانی و حمله جزو اولویت ها بوده ضمن اینکه او از حالا مشخص کرده است که روی 4 بازی نظر مثبت ندارد. از این بین شانس جذب کسیه که در پایان فصل قراردادش با میلان تمام می شود بالا به نظر می رسد. او تمایلی برای تمدید ندارد و میلانی ها ترجیح می دهند با انتقال او مبلغی قابل توجه کسب کنند.
 

 
طبق ادعای گاتزتا، دله آلی، لوکاس مورا، استفان برخواین و جیوانی لوسلسو بازیکنانی هستند که باید همین زمستان یا حداکثر تا تابستان به دنبال تیمی جدید برای خود باشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها