به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۳۰۲۹۱۴

کشف نخستین سیاره فراخورشیدی حقیقت دارد؟

کشف نخستین سیاره فراخورشیدی حقیقت دارد؟
گروه علمی:ممکن است ستاره شناسان برای اولین بار سیاره‌ای را در کهکشانی دیگر مشاهده کرده باشند. شکار سیارات فراخورشیدی فراتر از کهکشان راه شیری است. به تازگی خبر رسیده که ستاره شناسانی که از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا استفاده می‌کنند، اولین نشانه‌های سیاره‌ای را در کهکشانی دیگر شناسایی کرده اند.

اخترشناسان برای نخستین بار از شواهدی اولیه خبر دادند که نشان از کشف نخستین سیاره فراخورشیدی در فاصله ۲۸ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری دارد.برآورد اولیه ستاره‌شناسان نشان می‌دهد که این سیاره که در کهکشان Messier ۵۱ (معروف به M۵۱) و خارج از کهکشان راه شیری قرار دارد، می‌تواند به اندازه زحل باشد؛ اما می‌تواند به دور میزبان‌هایش (ستاره‌ای با جرم ۲۰ برابر خورشید) بچرخد.

دانشمندان باور نمی‌کردند که این کم نور شدن به دلیل ابر‌های گازی یا گرد و غبار باشد، زیرا این موارد با رویدادی که در M۵۱ ثبت کردند مطابقت ندارد. با این حال، اگر رسما تأیید شود، این کشف بسیار مهم خواهد بود. در حالی که شک زیادی در وجود سیارات در کهکشان‌های دیگر وجود دارد، داشتن شواهدی از وجود آن‌ها بسیار مفید خواهد بود. این همچنین می‌تواند به طور قابل توجهی دامنه جستجو‌های سیاره‌ای آینده را گسترش دهد.
برچسب ها: کهکشان جدید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها