به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۰۳۷۳۲

دستگیری مافیای قاچاق چوب و ذغال در شیراز

دستگیری مافیای قاچاق چوب و ذغال در شیراز
گروه حوادث: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز، از شناسایی و دستگیری بزرگ‌ترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در این شهرستان خبر داد.به گزارش  ایسنا، منصور رضایی اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

او افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در این شهرستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم با عوامل قضایی انجام و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی  ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اظهار کرد: در این راستا بیش از ۸ تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

رضایی تصریح کرد: متخلفان با تعدادی خودروی سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم‌های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های مجاور به منطقه  کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شیراز  بیان کرد: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و ذغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع است و مرتکبین این عمل مجازات می‌شوند.
برچسب ها: قاچاق چوب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها