به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۳۰۵۹۴۲

انتقاد از اقدام چین علیه فراری‌های کره‌شمالی

انتقاد از اقدام چین علیه فراری‌های کره‌شمالی
گروه بین الملل: یکی از مقام‌های سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی، دولت چین را بابت بازگرداندن فراری‌هایی از کره شمالی مورد انتقاد قرار داد.
 "توماس اوجی کوئینتانا" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی گفت: این اقدام دولت چین چالشی جدی برای قوانین بین‌الملل است.این مساله بسیار جدی است و دولت پکن در حال به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی است.
وی افزود:‌ یک بار دیگر به چین تاکید می‌کنم تا به اجرای اولویت و اصل عدم بازگرداندن شهروندان کره شمالی به این کشور مجدد بیندیشد چون این افراد ممکن است با شکنجه یا سایر رفتارهای غیر بشری و نادرست یا مجازات روبرو شوند.دولت پکن اخیرا اعلام کرد افرادی که از کره شمالی و برای دلایل اقتصادی وارد چین شده‌اند، از طریق کانال‌های غیرقانونی این کار را انجام دادند و اینها مهاجران غیرقانونی هستند نه پناهجو.
این مقام سازمان ملل که یک وکیل از آرژانتین است ابراز تاسف کرد که مسئولان چینی چنین موضعی اتخاذ می‌کنند و از اجرای این اصل مهم که از هر انسانی در برابر شکنجه و بدرفتاری محافظت می‌کند، طفره می‌روند چون این رفتارها بر خلاف الزامات بین‌الملل تحت کنوانسیون پناهجویان و پروتکل‌های آن است.
در اوت سال جاری میلادی، این مقام سازمان ملل و برخی دیگر از کارشناسان این نهاد بین‌المللی در نامه‌ای به دولت پکن از آنها خواستند اطلاعاتی درباره این ادعا بدهند که ۱۱۷۰ فراری کره شمالی که در این کشور بازداشت هستند با بازگردانده شدن به کشور متبوعشان روبرو می‌شوند.


 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها