به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۰۷۵۹۲

هشدار شدید ناتو به روسیه

هشدار شدید ناتو به روسیه
گروه بین الملل: دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تهدید کرد در صورتی که روسیه از زور علیه اوکراین استفاده کند، با پیامد‌های وخیمی مواجه خواهد شد.
ینس استولتنبرگ از روسیه خواست در تصمیم خود برای تعطیلی دفاتر ناتو و اخراج دیپلمات‌های این پیمان از مسکو تجدید نظر کند.وی گفت: روسیه تجهیزات سنگین و نیرو‌های رزمی زیادی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.دبیر کل ناتو همچنین به چین نیز اشاره کرد و گفت که این کشور در حال توسعه زرادخانه هسته‌ای و سلاح‌های متعارف خود بدون هیچگونه شفافیت یا تمایلی برای گفتگو است.
اخیراً مقام‌های اوکراینی و غربی در جدیدترین فضاسازی علیه روسیه، ادعا‌هایی را در خصوص استقرار غیرمعمول مسکو در مرز با اوکراین و احتمال حمله قریب‌الوقوع مطرح کرده‌اند.
پیش‌تر، رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین گفته بود: روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرز‌های اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.بودانوف همچنین گفت: حمله‌ای که روسیه تدارک می‌بیند، بسیار ویرانگرتر از چیزی است که در درگیری سال ۲۰۱۴ آغاز شد و حدود ۱۴۰۰۰ اوکراینی کشته شدند.
«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع جدید اوکراین نیز گفته بود که مشخص نیست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به حمله گرفته است یا خیر.وزیر دفاع آمریکا هم اخیراً  گفت که ایالات متحده همچنان شاهد «رفتار نگران‌کننده از سوی روسیه» است.آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها