به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۰۸۱۵۲

هشداربه کسانی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند

هشداربه کسانی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند
گروه جامعه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند، گفت: برای قرمز نشدن دوباره وضعیت استان باید همه افراد بالای 12 سال نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن کرونا بعد از تزریق دوز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است، اظهار کرد: گر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید احتمالی به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی لازم، ناشی از تزریق واکسن را نخواهد داشت. 
وی گفت: بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع موج جدید احتمالی به تعویق می‌اندازند، احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند ولی اطلاع ندارند. در این شرایط واکسن نه تنها کمکی نمی کند، بلکه باعث تشدید بیماری خواهد شد.

شکیبا در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در استان و آمادگی مراکز برای تزریق واکسن کرونا به مراجعین، گفت: انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود، زیرا برای قرمز نشدن دوباره استان به ایمن سازی بیشتری نیاز است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از افرادی که دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده و زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها رسیده، دعوت می کنیم هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.شکیبا با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا است، افزود: اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم، باید واکسیناسیون در سطح جامعه جدی گرفته شود وی با بیان اینکه با تزریق ساده واکسن به راحتی می توانیم از این شرایط بحرانی خارج شویم، گفت: از همه مردم استان می خواهم برای حفظ جان خود و عزیزانشان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها