به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۰۸۱۶۷

جایزه جشنواره تالین به فیلم آلمانی رسید

جایزه جشنواره تالین به فیلم آلمانی رسید
گروه فرهنگی: بیست و پنجمین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین در کشور استونی با اعلام برندگان در شاخه‌های مختلف به کار خود پایان داد.به گزارش ایسنا، این رویداد سینمایی که از تاریخ ١٢ تا ٢٨ نوامبر (٢١ آبان تا ٧ آذر) برگزار شد و در نهایت فیلم «توماس عزیز» ساخته «آندرس کلینرت» جایزه بزرگ هیات داوران برای بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد. 
 
این فیلم بیوگرافی و سیاه و سفید، روایتی است از زندگی «توماس براش» نویسنده و فیلمساز اهل آلمان شرقی که «آلبرشت شوش» نقش وی را ایفا کرده و برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره تالین را دریافت کرد.
در سایر بخش‌ها، جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه به «ویچ اسماژوفسکی» برای فیلم «روز عروسی» از لهستان رسید و «امره تانیلیدزه» برای فیلم «فهرست کسانی که عاشق من هستند» جایزه بهترین فیلمبرداری را به خود اختصاص داد. 

«سوفیا کروگوا» هم برای بازی در فیلم «به عقب نگاه نکردن» از روسیه بهترین بازیگر زن جشنواره تالین نام گرفت.
امسال فیلم «کشتن خواجه» به کارگردانی عبد آبست نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره تالین بود و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی به همراه «وقت جیغ انار» از گراناز موسوی و محصول مشترک افغانستان، استرالیا، ایران و هلند هم در بخش جریان‌های جدید این جشنواره به روی پرده رفتند.

همچنین دو فیلم  «اورتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی و «آنها قرار بود از رودخانه عبور کنند» ساخته فائزه کریم‌پور  به عنوان محصول فرانسه در بخش آثار کوتاه، «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی در بخش مسابقه انیمیشن کوتاه، «رسیدن» به کارگردانی محمدرضا رسولی به عنوان محصول اتریش در بخش استعدادهای جدید کوتاه و انیمیشن «نوازنده» از رضا ریاحی (محصول فرانسه) نیز در بخش سفرهای انیمیشنی این رویداد سینمایی نمایش داشتند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها