به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۳۰۸۱۸۲

کامیون‌های وارداتی دست دوم ترخیص شدند

کامیون‌های وارداتی دست دوم ترخیص شدند
گروه اقتصادی: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ترخیص ۲۲۱۲ دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری ۹۳۸ دستگاه از آن‌ها خبر داد.داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که داشته ایم و کارگروه‌های مشترکی که بین کارگروه‌های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون‌ها از گمرک افزایش یافته است.

وی افزود: تا کنون ۲۲۱۲ دستگاه از گمرک ترخیص شده است که ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: روند اجرایی دستگاه‌هایی که باید مجوز‌ها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم روند بسیار سریع‌تری را برای ترخیص کامیون‌ها در پیش بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان وزارت نفت، راه و صمت در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای از محل تولیدات خودروسازان داخلی به امضا رسیده است تا ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری از این محل نوسازی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آمار کامیون‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، ۶ هزار ناوگان تا کنون وارد گمرکات شده که ۲۲۱۲ ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال طی کردن فرآیند ترخیص هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ترخیص کامیون‌های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می‌داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.به گفته امانی، گرفتن مجوز‌های مربوط به محیط زیست و آلاینده نبودن این کامیون‌ها و همچنین اقدامات در خصوص دریافت کد رهگیری از بانک‌های عامل برای ارائه ارز با منشأ خارجی از اقداماتی است که باید واردکنندگان انجام دهند تا کامیون‌ها هر چه سریعتر ترخیص شوند.
برچسب ها: گمرک کشور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها