به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۳۰۸۴۰۷

افزایش قیمت در بازار سکه و طلا صحت ندارد

افزایش قیمت در بازار سکه و طلا صحت ندارد
گروه اقتصادی: در پی برخی اظهار نظرها مبنی بر افزایش قیمت سکه و طلا در نتیجه آغاز مذاکرت، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این موضوع را رد کرده و ضمن تاکید براینکه در حال حاضر بازار در شرایط آرامی به سر می‌برد و تقاضای کاذب و هیجانی در بازار سکه و طلا دیده نمی‌شود، از ریزش قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در معاملات امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته خبر داد.
 
به دنبال اینکه  شنیده می‌شود آغاز مذاکرت، روند اقتصاد کشور را به سمت صعودی شدن کشانده و سکه و طلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و منجر به افزایش قیمت‌ها در این بازار شده است، ابراهیم محمدولی  اظهار کرد: در معاملات بازار، باتوجه به کاهش حدودا دو دلاری اونس جهانی که به ۱۷۹۷ دلار رسیده است و احتمالا کاهش نرخ ارز در بازار، قیمت‌ها امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته کاهشی بوده است.

سکه ۲۰۰ هزار تومان و طلا ۱۴ هزار تومان ارزان‌تر شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار که در محدوده پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار داشت، امروز کاهش حدودا ۶۲ دلاری نسبت به روز گذشته را تجربه کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ریزش ۱۴ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، امروز  یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومان تعیین قیمت شد.
وی افزود: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در معاملات امروز  به ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده و سکه تمام قدیم نیز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی امروز  ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. نیم سکه و سکه‌های یک گرمی اما بدون تغییر ادامه مسیر داده‌اند. امروز (سه‌شنبه) به ترتیب هر قطعه نیم سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند. ربع سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته امروز سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: همه این‌ ریزش ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به روز گذشته، نه‌تنها افزایش نداشته‌اند بلکه کاهش قیمت هم دیده شده و قیمت‌ سکه و طلا رو به کاهش بوده است. این مقام صنفی در رابطه با وضعیت میزان تقاضا در بازار نیز گفت: در اینگونه موارد که نوسان بر بازار وجود دارد، به‌ویژه زمانیکه نوسان‌ها کاهشی هستند، چندان انتظار تقاضا و دادوستد بالا وجود ندارد؛ چراکه در مسیر نوسان کاهشی، مشتریان و مصرف‌کنندگان برای رسیدن قیمت‌ها به قیمت‌های نزدیک به واقعیت دست نگه می‌دارند. اما بطور کلی طی چند ماهه اخیر آن تقاضایی که برای بازار سکه و طلا انتظار همیشه مرسوم بوده است، وجود ندارد. البته صفر نیست اما تقاضای قابل توجهی که سال‌های گذشته دیده می‌شد، وجود ندارد. در حال حاضر حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد دادو ستد در بازار انجام می‌شود. 

محمدولی تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به برخی مواقع همچون چند ماه پیش یا نسبت به اواخر سال گذشته که بازار با التهابات زیاد روبرو شده بود، اکنون آن التهاب‌ها وجود ندارد و بازار با نوسان‌های آرام پیش می‌رود و آرامش بر بازار سکه و طلا حاکم است.
برچسب ها: سکه و طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها