به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۰۸۴۱۸

شرط پاکستان برای ترانزیت کمک به افغانستان

شرط  پاکستان برای ترانزیت کمک به افغانستان
گروه بین الملل: روش‌های انتقال محموله‌های گندم و داروی هند به افغانستان از طریق پاکستان هنوز نهایی نشده چراکه اسلام آباد شرایط خاصی را برای ارائه تسهیلات ترانزیتی قرار داده است. مشخص شده که پاکستان اصرار دارد محموله‌ای متشکل از ۵۰ هزار تن گندم و دارو به افغانستان با کامیون‌های پاکستانی از نقطه مرزی "واگه" منتقل شود، در حالی که دولت هند ترجیح داده از حمل و نقل خود استفاده کند.
منابع مطلع می‌گویند، هند به دنبال اطمینان حاصل کردن از این مساله است که این کمک‌ها بدون هیچ کم و کاستی به افراد نیازمند مورد نظر برسد و خواهان توزیع کمک‌های مذکور از طریق یک آژانس بین‌المللی معتبر است. پاکستان یکسری شرایط برای صدور مجوز نقل و انتقال این کمک‌های بشردوستانه به افغانستان دارد.یکی از رسانه‌های پاکستانی گزارش کرد که اسلام آباد پیشنهاد انتقال گندم را با استفاده از کامیون‌های پاکستانی در اختیار سازمان ملل مطرح کرده است.
روز جمعه، سخنگوی وزارت خارجه هند گفته بود که این کشور بر روی این شروط مطرح شده از سوی اسلام آباد به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از طریق پاکستان کار می‌کند. همچنین نباید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شرط تعیین کرد.در این میان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه گفته بود که کشورش اجازه ارسال ۵۰ هزار تن گندم از طریق هند به افغانستان را صادر می‌کند.

 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها