به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۰۸۵۳۸

همه چیز درباره کارتون های سگ های نگهبان

گروه فیلم و سریال: یکی از جالب ترین انیمیشن هایی که در سال 2021 اکران و منتشر شد، انیمیشن سگ های نگهبان بود. اولین قسمت این انیمیشن زیبا در سال 2013 از کانال نیکلودیون منتشر شد.
همه چیز درباره کارتون های سگ های نگهبان
این کارتون درباره گروهی از سگ های نگهبان است که به مردم سرزمین خود کمک می کنند. کارتون سگ های نگهبان محصول مشترک پارامونت و نیکلودئون می باشد که در اولین تجربه اکران توانست مبلغ 12 میلیون دلار را به خود اختصاص دهد. این اثر به خصوص برای کودکان و نوجوانان بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده می باشد.

همه چیز درباره کارتون های سگ های نگهبان
کارگردان این انیمیشن کالان براکر و نویسندگان آن بیلی فرولیک و باب بارلن می باشند. این اثر در دسته بندی کمدی، انیمیشن، خانوادگی و ماجراجویی قرار می گیرد. شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا این انیمیشن چنین محبوبیتی در بین مخاطبان داراست؟
برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، معمولا تولید کننده گان انیمیشن در صورتی که بتوانند ویژگی های یک گروه سنی را بشناسند و طبق آن برنامه های خود را پیش ببرند، قطعا اثر تولید شده در بین آن گروه سنی محبوبیت زیادی پیدا می کند. در این انیمیشن نیز تکنولوژی های به کار رفته در وسایل نقلیه قهرمانان داستان توانسته به خوبی مخاطبان را جذب خود کند. علاوه بر این، ماجراجویی ها و اتفاقات هیجان انگیزی هم که برای آنان رخ می دهد به این جذابیت افزوده است. ما در این مقاله می خواهیم مطالبی را در خصوص کارتون های سگ های نگهبان برای شما عزیزان بیان کنیم که در کمتر مقاله ای به آن پرداخته شده است.

خلاصه داستان کارتون سگ های نگهبان
همان طور که از اسم انیمیشن پیداست، کارتون سگ های نگهبان درباره گروهی از سگ ها می باشد که آماده ماموریت های هیجان انگیز و خطرناک هستند. در همسایگی سرزمین سگ های نگهبان، شهرداری وجود دارد که مخالف 100 درصد این سگ ها می باشد. این مخالفت موجب می شود که هومدیگر (شهردار) دست به کار های ویران کننده برای انتقام گرفتن از سگ ها بزند. در ادامه نیز رایدر و سگ های نگهبان وارد جنگی با شهردار می شوند و ماجراجویی های متفاوتی را در فیلم رقم می زنند. انیمیشن سینمایی سگ های نگهبان از ابتدا تا انتهای داستان هیجان انگیز می باشد و همین امر نیز موجب محبوبیت بیشتر این انیمیشن شده است.
در ادامه داستان خواهید دید که یکی از سگ های نگهبان دچار مشکلات روحی می شود. این مشکلات مربوط به گذشته او می باشد که باید آن مسائل را در خود حل کند. خوشبختانه در این قسمت داستان سگ پاکوتاه و بسیار زیرک و دانایی وارد داستان می شود و به کمک سگ های قهرمان ما می آید. نام این سگ پاکوتاه و دانا لیبرتی می باشد که با همکاری سگ های نگهبان، با ابزار و ماشین های پیشرفته ای که دارند به کمک مردم شهر می روند تا آنها را از شر شهردار خبیث نجات دهند.

خلاصه داستان کارتون سگ های نگهبان
نقد و بررسی انیمیشن سگ های نگهبان
تصور کنید یک شهر با وجود یک شهردار فاسد، حکمرانی می شود که نتیجه این حکمرانی، زیر دستانی نالایق و ناکار آمد است. در چنین شهری پست های مختلف بین افرادی که علم و آگاهی لازم را ندارند تقسیم می شود و شهر را به فساد می کشند. در اینجا سگ های نگهبان با وجود زیرکی و دانایی خود، وارد ماجرا می شوند تا بتوانند مردم شهر را از شر این افراد خلاص کنند. تمامی مردم شهر نیز تنها به این سگ های نگهبان امید دارند تا با ابزار و لوازم پیشرفته شان بتوانند این افراد را شکست دهند.
نکته مثبتی که در این اثر وجود دارد، این است که سگ های نگهبان ضد انسان ها نیستند و می خواهند به آنها کمک نمایند. تولید کننده نیز نخواسته سگ ها را در مقابل انسان ها قرار بدهد تا این زشتی و بدی به تمامی انسان ها تعمیم داده نشود. کارتون سگ های نگهبان گشت پنجه ای، ماموریت های خطرناک و مهمی را انجام می دهند و مخاطبان از همان ابتدای فیلم خواهند دید که آنها با همکاری گروهی شان عملیات های نجات را تکمیل می کنند. ویژگی های سگ های نگهبان، شجاعت، قوی بودن، پیشرفته بودن، کارآمد بودن و... می باشد که به خوبی در این کارتون به نمایش گذاشته شده است.

شهردار شهر نیز فردی فاسد و نالایق است که در طول فیلم مشکلات فراوانی را برای مردم آن شهر به وجود می آورد. این شهردار نماینده تام تمامی افراد ناکارآمد زیر دستش می باشد که با تصمیمات عجیب و نادرست شان موجب رنجش بیش از حد مردم می شوند. این فرد تنها چالش پیش روی سگ های نگهبان می باشد. با ورود سگ های نگهبان به شهر خواهید دید که شهردار آنها را زندانی می کند. البته مخالفت شهردار با سگ های نگهبان در این فیلم مشخص نشده است؛ چرا که داستان این کارتون آنقدر به شخصیت شهردار نزدیک نمی شود.
نوع مقابله شهردار با سگ های نگهبان چالش دوم در فیلم می باشد؛ چرا که شهردار تنها این سگ ها را زندانی کرده و هیچ برنامه دیگری برای آنان ندارد. چالش سوم فیلم نیز زمانی است که شهردار جشن بزرگی را به مناسب شهردار شدنش ترتیب می دهد که سگ های نگهبان اجازه ورود به جشن را ندارند. چالش بعدی که در این فیلم با آن روبرو می شویم، گربه ها هستند. شهردار علاقه خاصی به گربه ها دارد. علاقه او به گربه ها به خاطر مخالفت با سگ ها می باشد. البته این ایده در داستان هیچ کارکردی ندارد!

چرا که گربه ها نقش تاثیرگذاری در فیلم ندارند. در صورتی که سازندگان می توانستند گربه ها را در مقابل سگ های نگهبان قرار دهند و ماجراجویی های جذاب دیگری را رقم بزنند. البته نالایقی و بی کفایتی هامدیگر تنها به تصمیماتی که برای شهر می گیرد خلاصه نشده چرا که او با دانشمندان نیز در تقابل می باشد. او دستگاه ابرگیر را به سلطه خود در آورده و در امور علم نیز دخالت هایی را انجام می دهد. یکی دیگر از ضعف های این انیمیشن، اشاره نکردن به کارایی دستگاه ابرگیر است. شما هنگام مشاهده این فیلم، کارکرد دستگاه ابرگیر را به طور کامل نخواهید فهمید.
شهر دار پس از مخالفت هایی که انجام می دهد، دستور صادر می کند که به وسیله دستگاه ابرگیر تمامی ابر های داخل آسمان را از بین ببرند. این موضوع موجب می شود که سگ های نگهبان برای نجات مردم شهر از دست این شهردار به شهر بیایند و ماموریت خود را انجام دهند. البته بعد از ورود این سگ ها شما کشمکش خاصی را میان این دو گروه نمی بینید. این مورد شاید به این خاطر است که وظیفه اصلی شهردار مخالفت با سگ ها و ایجاد مشکل برای مردم می باشد و با مشاهده سگ های نگهبان خود را کنار کشیده تا آنها با خیالی راحت شهر را نجات دهند.
به طور کلی، این انیمیشن برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و دیدنی می باشد و این نقاط ضعف ریز نمی تواند از تماشایی بودن این کارتون بکاهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها