به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۰۸۹۰۲

بهتر است این اطلاعات را درمورد قهوه بدانید

گروه دانستنی‌ها: کافئین قهوه‌های فوری (نسکافه) بیشتر است یا دانه‌های پودر شده قهوه؟
کافئین موجود در دانه‌های پودر شده قهوه به مراتب از کافئین قهوه‌های فوری بیشتر است. یک فنجان قهوه که با پودر طبیعی و خالص قهوه تهیه شده باشد، حدود ۱۱۵ میلی گرم کافئین دارد، در حالی که کافئین موجود در یک فنجان قهوه فوری حدود ۶۵ میلی گرم است.
عبارت فاقد کافئین Decaf روی بسته بندی قهوه‌ها، به معنای این است که اصلا کافئین ندارد؟
خیر، حتی قهوه‌های Decaf یا فاقد کافئین هم حاوی مقدار بسیار اندکی کافئین هستند.
 
آیا قهوه اعتیادآور است؟
کافئین و قهوه ممکن است باعث وابستگی جسمی خفیف شود ولی قاعدتا جزو اعتیاد محسوب نمی‌شود و ترک آن به راحتی قابل اجراست. شما می‌توانید بدون عوارض خاصی مصرف قهوه را کنار گذارید و نهایتا دو یا سه روز از وابستگی به آن رهایی یابید. بنابراین با اینکه کلمه "اعتیاد" اغلب به صورت غیر معمول استفاده می‌شود، کافئین (از نظر علمی) اعتیادآور نیست.
 
مصرف متعادل قهوه در طول روز چه فوایدی برای بدن دارد؟
مصرف متعادل قهوه (حدود ۳۰۰ ۲۰۰ میلی گرم در طول روز) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲، پارکینسون، سنگ کیسه صفرا و بیماری‌های کبدی را تا حدی کاهش دهد. البته به شرطی که قهوه را با شکر فراوان یا شیر بسیار پرچرب و خامه میل نکنید.



مصرف قهوه برای خانم‌های باردار مضر است؟
تحقیقات بسیار زیادی درباره مصرف قهوه در دوران بارداری انجام شده و محققان به این نتیجه رسیده اند که خانم‌های باردار باید کمتر قهوه بنوشند. نتایج برخی از این تحقیقات نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین افزایش دریافت کافئین از طریق مصرف قهوه و خطر سقط جنین و کاهش رشد جنین وجود دارد. انجمن تغذیه آمریکا به خانم‌های باردار پیشنهاد می‌کند کمتر از ۳۰۰ میلی گرم قهوه در طول روز مصرف کنند.
 
امکان انتقال کافئین موجود در قهوه از طریق شیر مادر به کودک شیرخوار و یا از طریق جنین وجود دارد؟
 بله، مقداری از کافئین موجود در قهوه می‌تواند از طریق شیر مادر به فرزند او منتقل شود. انجمن کودکان آمریکا در این باره می‌گوید: «نوشیدن یک فنجان قهوه صبحگاهی، مشکلی برای فرزند شیرخوار مادران شیرده ایجاد نمی کند اما زیاده روی در نوشیدن قهوه به وسیله مادر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شیرخواران مانند اختلال در خواب، کج خلقی، عصبانیت و حتی کاهش کیفیت شیر خوردن آنها شود.
 
اثر کافئین موجود در قهوه تا چند ساعت در بدن باقی می‌ماند؟
 بیشتر از ۵ ساعت. وقتی شما یک فنجان قهوه غلیظ می‌خورید، اثر آن بیش از ۵ ساعت در بدنتان باقی می‌ماند. به همین دلیل وقتی سر شب یک فنجان قهوه می‌نوشید، نمی توانید به سادگی در ساعت‌های ابتدایی شب به خواب بروید.



طبع قهوه گرم است یا سرد؟
در یک جمله ی کامل بایستی گفت طبع قهوه سرد و خشک است و نوشیدن آن طبع را ملین و رطوبت را خشک می‌کند.
 
 ویژگی یک قهوه خوب چیست؟
 رنگ تیره و طعم تلخ. اگر قهوه را آسیاب شده می‌خرید، باید دقت داشته باشید که هنگام دم کردن، کمی روغن خوشبو پس بدهد و عطر و طعمی کاملا تلخ داشته باشد. رنگ قهوه‌های خالص، قهوه ای تیره و بسیار شفاف است اما قهوه‌هایی که ناخالصی دارند یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، طعم خاک یا خاک چوب می‌دهند و رنگشان هم قهوه ای روشن است.
 
اول چای آمد یا قهوه؟
تاریخچه چای به حدود 5000 سال پیش برمی گردد و آن را به یکی از اولین نوشیدنی‌ها تبدیل کرده است. تصور می‌شود که اولین بار در چین توسط امپراتور شن نونگ در 2700 قبل از میلاد کشت شد. از سوی دیگر، قهوه برای اولین بار در یمن حدود 900 سال بعد از میلاد کشف شد، تقریباً سه هزار سال بعد.  در نتیجه چای قدیمی تر است.
 
مک دونالد، دانکین، استارباکس... از چه نوع قهوه ای استفاده می‌کند؟
مک دونالد، دانکین و اکثر قهوه‌های معروف دنیا از  دانه‌های قهوه عربیکا استفاده می‌کند.
دلیل آن هم کیفیت بالاتر و طعم بهتر این نوع قهوه در مقابل روبوستا است.
 
بهترین نوع قهوه برای لاغری:
بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه پرکافئین است
قهوه روبوستا جزو قهوه‌های پر کافئین می‌باشد و بیش از 2 درصد کافئین دارد اگرچه قهوه عربیکا نیز بر کاهش وزن موثر است اما قهوه ی روبوستا میزان کافئین بیشتری دارد.
 


قهوه پیک فروشگاه آنلاین خرید قهوه | مرجع اطلاعات و اصطلاحات تخصصی قهوه
خرید قهوه باکیفیت با طعم‌های متنوع میوه ای و آجیلی و... مطابق با ذائقه شما
برای ورود به فروشگاه آنلاین خرید قهوه، قهوه پیک بر روی لینک زیر بزنید:
خرید قهوه
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها