به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۰۹۴۶۳

بایدن گزینه‌های زیادی درباره ایران دارد

بایدن گزینه‌های زیادی درباره ایران دارد
گروه سیاسی: سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات وین گفت:رویکرد و علاقه ما همچنان مسیر دیپلماتیک رو به جلو است.
جن ساکی  در نشستی با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او واکنش رئیس جمهوری آمریکا را در صورت پیشرفت نداشتن مذاکرات وین پرسید.
وی با بیان این که رییس جمهوری آمریکا طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار دارد، درباره آن‌ها سخنی نگفت، اما گفت:رویکرد و علاقه ما همچنان یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو است.
جن ساکی گفت: دور پیشین مذاکرات ناامید کننده بود و ایران با آمادگی برای پیشرفت از شش دور پیشین مذاکرات به میز مذاکره نیامده بود.وی در عین حال گفت که همه مذاکره کنندگان برای مشورت به کشور‌های خود بازگشته اند و ما باید به آن‌ها فضای لازم برای این مشورت‌ها را بدهیم.حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی اعلام کرد: توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.امیرعبداللهیان افزود: توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند. برای رسیدن به یک‌توافق خوب جدی هستیم. توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: آنچه که هیات ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده کاملا در چهارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست و مطالبات فرا برجامی در متن نیست.امیرعبداللهیان تاکید کرد: انتظار این است که در ادامه گفتگو، طرف‌های مقابل با پیشنهاد‌ها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین آمده و دست از بازی مقصر نمایی بردارند. در این صورت توافق خوب در دسترس است. ما مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهیم کرد.
برچسب ها: مذاکرات هسته ای
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها