به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۳۱۰۳۵۰

جزییات بودجه بخش حمل و نقل در سال آینده

جزییات بودجه بخش حمل و نقل در سال آینده
گروه اقتصادی: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، برای وزارت راه و شهرسازی در قالب ۲۲ برنامه مشخص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که در حوزه حمل و نقل تغییراتی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.به گزارش ایسنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با سقف کلی ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری ۷۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. این لایحه امروز (۲۱ آذرماه) به عنوان اولین لایحه تدوین شده توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
 
طبق جدول شماره ۷ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تحت عنوان خلاصه بودجه دستگاه‌های اصلی، برای وزارت راه و شهرسازی ۲۰ هزار و ششصد میلیارد و ۸۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بودجه در نظر گرفته شده است که این بودجه در قالب ۲۲ برنامه مختلف در حوزه‌های مختلفی از جمله توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای، توسعه حمل و نقل هوایی، حمل و نقل شهری و روستایی، توسعه خدمات و زیرساخت هواشناسی، حمایت از تولید مسکن و ... در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال برای برنامه توسعه حمل و نقل ریلی ۵۸۹۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان برای توسعه زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای، ۸۷۳۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای توسعه حمل و نقل هوایی، ۲۴۲ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان برای ترمیم، برای ترمیم بهسازی و ایمن سازی راه‌ها ۲۴۲۰ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای حمایت از تولید مسکن ۱۷۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان و برای حمل و نقل شهری و روستایی ۲۴۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین به نظر می‌رسد که بر خلاف لایحه‌هایی که در سال‌های گذشته تنظیم می‌شد لایحه بودجه سال آینده به گونه‌ای تنظیم شده که هر یک از زیربخش‌های دستگاه‌های اجرایی بودجه تفکیک شده‌ای ندارند و همه این مبالغ در این قابل جدید و در جدول شماره ۷ ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها