به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۱۲۰۹۱

اسرائیل: توانایی حمله به ایران را داریم

اسرائیل: توانایی حمله به  ایران را داریم
گروه بین الملل: فرمانده آینده نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید کشورش قادر است «همین فردا» تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند.
ژنرال تومر بار افزود که او دلیل خودداری آمریکا برای تحویل زودتر هواپیماهای سوخت‌رسان که برای بمباران ایران مهم هستند، را درک نمی‌کند.ژنرال بار گفت که او به تلاش برای قانع کردن آمریکا ادامه خواهد داد تا دست‌کم دو فروند از این هواپیماها زودتر تحویل اسرائیل شود.رسانه‌های اسرائیل هفته گذشته گزارش دادند که آمریکا درخواست این متحد خود را برای تحویل زودتر از موعد هواپیماهای سوخت‌رسان «رد کرده است».
تومر بار که قرار است از ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ پست فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل را تحویل بگیرد، در حالی نسبت به توانایی کشورش در بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران اطمینان داده است که بسیاری از مقامات سابق اسرائیل معتقدند این کشور فاقد توان کافی نظامی برای ورود به جنگ با ایران یا از بین بردن کامل برنامه هسته‌ای تهران است.
مقامات اسرائیلی که روزنامه نیویورک تایمز در روزهای گذشته با آن‌ها مصاحبه کرده بود، گفته‌اند این کشور تنها ممکن است بتواند ضرباتی در مقیاس کوچک به تاسیسات هسته‌ای تهران وارد کند اما انجام حملات نهایی علیه تاسیساتی که در نقاط مختلف ایران پراکنده است، فراتر از توان و منابع ارتش اسرائیل است.
رلیک شافیر، ژنرال ذخیره نیروی هوایی اسرائیل، به نیویورک تایمز گفته بود حملات به ایران از نوعی که وزیر دفاع اسرائیل خواسته، «بسیار دشوار و حتی غیرممکن است».
به گفته این نظامی ارشد پیشین، اسرائیل هواپیماهای بزرگ به اندازه کافی برای حمل بمب‌های سنگرشکن که بتوانند بارها و بارها تاسیسات زیرزمینی مانند فردو و نطنز را هدف قرار دهند، در اختیار ندارد.ژنرال شافیر افزوده بود که تنها نیروی هوایی آمریکا توان انجام حملات متعدد و طولانی به ایران را دارد و می‌تواند خسارات قابل توجهی به تاسیسات به‌شدت محافظت شده و پنهان شده در دل زمین وارد کند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها