به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۳۱۴۶۱۲

ژاپن؛ حراج سنتی ماهی تُن

ژاپن؛ حراج سنتی ماهی تُن
گروه اقتصادی: اولین حراج ماهی تن در سال نو یک رویداد مهم و سنتی در توکیوی ژاپن محسوب می شود. در این مراسم صاحبان رستوران‌های بزرگ سوشی و تولیدکنندگان عمده مبالغ هنگفتی برای خرید ماهی تن پیشنهاد می کنند. نمایندگان دو گروه از مشاغل ژاپن در حراج سنتی سال نو در توکیو، اولین ماهی تن سال را به قیمت 145 هزار دلار خریدند.بالاترین قیمت پیشنهادی برای اولین حراج در بازار ماهی "تویوسو" توکیو برای سومین سال متوالی و به دلیل کاهش تقاضا در دوران شیوع کرونا به شدت کم شده است.

یک رستوران با شراکت یک عمده فروش ماهی تن، مشترکا 16.88 میلیون ین را برای یک ماهی تن بزرگ پرداخت کردند که بسیار کمتر از مبلغ 333.6 میلیون ین پرداختی در سال 2019 محسوب می‌شود.اولین حراج ماهی تن جنبه سنتی دارد و در اوایل سال نو در بازار "تویوسو" توکیو برگزار می‌شود. این مراسم هر ساله انبوهی از عمده فروشان ماهی و رستوان داران را به خود جذب می‌کند و خبرنگاران و علاقه‌مندان به این ماهی نیز در آن حضور می‌یابند.

در برخی مواقع شرکت کنندگان در این حراج سنتی مبالغ بسیار زیادی را برای ماهی تن پیشنهاد می‌کنند که علاوه بر اعتبار، نماد خوش یمنی و خوش شاسی خریدار نیز به شمار می آید.ماهی تن 211 کیلوگرمی حراجی روز چهارشنبه که در منطقه "آئوموری" ژاپن صید شده، مشترکا به یک رستوران سوشیِ دارای "ستاره های میشلن" از مجموعه رستوران های "گروه اونودرا" و گروه "یامایوکی" به عنوان یکی از برترین عمده فروشان تن ماهی فروخته شد. آب های شهرستان "آئوموری" ژاپن به داشتن ماهی تن بسیار با کیفیت مشهور هستند.
ستاره‌های میشلَن (michelin) بخشی از نظام رتبه‌بندی رستوران‌ها بوده که از راهنمای آشپزی به همین نام گرفته شده است.

بیش از یک قرن راهنمای میشلن به شکل دادن سرنوشت سر آشپزها و رستوران‌های کل جهان کمک کرد. اگر یک رستوران یک ستاره میشلن بگیرد یعنی آن رستوران "بسیار خوب است".ماهی تن 211 کیلویی، چند ساعت پس از حراج به رستورانی از زیرمجموعه گروه "اونودرا" در توکیو منتقل شد تا در برابر دید عموم برش داده و فیله شود.
سرآشپر "آکیفومی ساکاگامی" در باره این حراجی گفت: من به امید خرید ماهی تن با قیمت بالا و خوش یمنی آن در این برنامه سنتی شرکت کردم تا برای مشتریان ماهی خوب تهیه کنم. وی افزود: قصد دارم کاری کنم تا مشتریان در حین شیوع کرونا لذت بیشتری از غذای مورد علاقه خود ببرند.

گروهی از علاقه مندان به سوشی نیز بیرون از رستوران مجلل توکیو در انتظار لقمه ای از ماهی تن، دور هم جمع شدند."جونکو کاواباتا" 78 ساله گفت که از خانه اش در شرق توکیو به این بخش آمده تا شانس چشیدن طعم این ماهی را بیابد.
برچسب ها: ماهی تن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها