به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۳۱۵۵۸۰

چند علامت چشمان دیابتی‌ها که باید بدانید

چند علامت چشمان دیابتی‌ها که باید بدانید
گروه علمی: طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، دیابت در کشور های بزرگ بیش از 30 میلیون نفر را درگیر می کند. این بیماری مزمن روی تبدیل غذا به انرژی در بدن تاثیر می گذارد و ممکن است در مراحل اولیه تشخیص داده نشود اما اگر متوجه شدید که دیابت روی چشمان تان اثر گذاشته است، یعنی سطح قند خون شما به شدت افت کرده و در معرض ابتلا به دیابت هستید. در این قسمت از بهداشت و سلامت اطلاعات بیشتری در مورد رابطه بین چشم و دیابت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تاری دید می تواند علائم اولیه دیابت باشد
تاری دید یک اتفاق رایج در بین افرادی است که دیابت کنترل نشده دارند. تاری دید مخصوصاً بعد از خوردن غذا حتماً باید جدی گرفته شود و باید به پزشک مراجعه گردد تا درمان صحیح را برای آن به کار بگیرند. افزایش ناگهانی قند خون بعد از مصرف یک وعده غذایی، می تواند عاملی برای تاری دید باشد. علت آن هم افزایش ناگهانی گلوکز خون است که قسنت های داخلی چشم و لنز را درگیر می کند و باعث ورم آن ها می شود.

این ورم به دلیل حرکت مایعات داخل و بیرون چشم اتفاق می افتد و تغییراتی را در شکل لنز ها ایجاد می کند بنابراین باید منتظر تغییر در بینایی هم بود. طبق مطالعات انجام شده، معاینه منظم چشم می تواند راهی برای مطمئن شدن از سطح طبیعی قند خون باشد. ممکن است که بعد از شروع درمان، چند روز یا حتی 6 هفته طول بکشد تا این اثرات کم کم از بین برود. اگر دیابت درمان نشود، می تواند عاملی برای مشکلات جدی در چشم باشد.
برچسب ها: دیابت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها