به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۱۵۷۴۴

۵ماده غذایی که به دیابتی‌ها توصیه می‌شود

۵ماده غذایی که به دیابتی‌ها توصیه می‌شود
گروه علمی:برای یک رژیم غذایی مناسب دیابت، شما به غذا‌هایی نیاز دارید که به کنترل سطح قند خون (گلوکز) شما کمک کند. بهترین رژیم غذایی برای دیابت نوع ۲ رژیمی است که حاوی مواد مغذی و غنی از فیبر، پروتئین و مقدار متوسطی از کربوهیدرات‌های سالم باشد. اگرچه تغییر رژیم غذایی دیابت را درمان نمی‌کند، اما می‎‌تواند عوارض جانبی دیابت نوع ۲ مانند بیماری قلبی و نوروپاتی (آسیب عصبی) را کاهش دهد. بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ رژیم غذایی متعادلی است که در هر وعده غذایی دارای مقدار مناسب کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات باشد.این مطلب را مطالعه کنید تا بدانید در صورت ابتلا به دیابت نوع۲ از کدام مواد غذایی باید استفاده کنید.
 
ماهی
مصرف ماهی دو بار در هفته، از بیماران مبتلا به دیابت در برابر ابتلا به مشکلات کلیوی محافظت می‌کند. همچنین ماهی در حفظ سلامت قلب هم نقش مثبتی را ایفا می‌کند.

اسفناج
مصرف سبزیجاتی که برگ‌های تیره  دارند، مانند اسفناج، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد؛ علت این امر آن است که این سبزیجات دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند که در برابر دیابت، نقش یک محافظ را ایفا می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل داشتن کالری و کربوهیدرات کم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یک انتخاب مناسب هستند.

گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر است بیماران دیابتی باید به طور مرتب از آن مصرف کنند. این ماده غذایی در کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) نقش دارد و از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می‌کند. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند احتمال بروز بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش دهد. گوجه‌فرنگی پخته‌ شده بیشتر از گوجه‌فرنگی خام در بدن جذب می‌شود.

کلم بروکلی
کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C است. این دو ماده‌ی مغذی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آن‌ها هم برای افراد سالم و هم افراد مبتلا به دیابت مفید است.

آووکادو
آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه، یکی از بهترین غذاها برای حفظ سلامت قلب به شمار می‌رود. فیبر، پتاسیم و لوتئین موجود در آووکادو به کاهش کلسترول خون و کاهش التهاب بدن و همچنین حفظ فشار خون در محدوده‌ی طبیعی کمک می‌کند. در هر ۵۰ گرم آووکادو، ۸۰ کالری انرژی، ۶ گرم چربی سالم و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد.
برچسب ها: تغذیه دیابت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها