به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۳۱۶۲۶۰

لوله استیل صنایع غذایی چیست؟

گروه کسب و کار: ایمنی مواد غذایی بالاترین اولویت برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. وقتی به تولید غذا فکر می‌کنید، فولاد ضد زنگ ممکن است چیزی نباشد که به طور معمول به ذهنتان خطور کند، اما شاید مهم‌ترین امر باشد.
لوله استیل صنایع غذایی چیست؟
ایمنی مواد غذایی بالاترین اولویت برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. وقتی به تولید غذا فکر می‌کنید، فولاد ضد زنگ ممکن است چیزی نباشد که به طور معمول به ذهنتان خطور کند، اما شاید مهم ترین امر باشد.
انواع لوله‌ها و اتصالات صنایع غذایی که در مجموع به آنها لوله کشی گفته می‌شود و استانداردهایی که استفاده از آنها را تنظیم می‌کنند در طول سال‌ها با آزمایش و بهبود تکامل یافته اند. در نتیجه امروزه تنوع زیادی از لوله کشی و استانداردهای صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مطالب اطلاعات رایج ترین لوله کشی و استانداردهای صنایع غذایی و نحوه اعمال آنها را به اختصار توضیح می‌دهد.
لوله استیل صنایع شیری : جهت خرید آنلاین و مشاهده قیمت لوله استیل صنایع غذایی، کلید آهن را در گوگل جتسجو کرده و با وارد شدن به این وبسایت و مشاهده مشخصات فنی و سایز تمامی انواع مختلف لوله استیل، سفارش خود را نهایی کنید.

مشخصات فنی لوله استیل صنایع غذایی
لوله استیل صنایع شیری با قطر ½ اینچ تا 8 اینچ عرضه می‌شود دارای ترکیبات شیمیایی کروم 18، نیکل 8، منگنز 2 می‌باشد. اما دیگر مشخصات و ویژگی‌های این لوله‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

مقاومت در برابر حرارت
لوله استیل صنایع غذایی درجه 304 در سرویس متناوب تا 870 درجه سانتیگراد و در سرویس مداوم تا 925 درجه سانتیگراد مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد. استفاده مداوم از 304 در محدوده 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود اگر مقاومت به خوردگی آبی بعدی مهم باشد. درجه 304L در برابر بارش کاربید مقاوم تر است و می‌تواند در این محدوده دما گرم شود.
لوله استیل صنایع شیری درجه 304H در دماهای بالا استحکام بالاتری دارد، بنابراین اغلب برای کاربردهای ساختاری و فشار در دماهای بالاتر از 500 درجه سانتیگراد تا حدود 800 درجه سانتیگراد (تقریبی) استفاده می‌شود. 304H در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد حساس می‌شود. در حالی که این مشکلی برای کاربردهای در دمای بالا نیست، باعث کاهش مقاومت در برابر خوردگی آبی می‌شود.

حرارت درمانی
در طول درمان با محلول (پخت) لوله استیل صنایع شیری درجه 304 را می‌توان تا 1010-1120 درجه سانتیگراد گرم کرد و سپس به سرعت سرد کرد. این گریدها را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد.



جوشکاری
لوله استیل صنایع غذایی گرید 304 دارای جوش پذیری عالی با تمام روش‌های همجوشی استاندارد، هم با فلزات پرکننده و هم بدون آن است. AS 1554.6 جوشکاری 304 با درجه 308 و 304L را با میله‌ها یا الکترودهای 308 لیتری (و با معادل‌های سیلیکونی بالا) از پیش تعیین می‌کند. مقاطع جوشی سنگین در گرید 304 ممکن است برای حداکثر مقاومت در برابر خوردگی نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشند. این برای درجه 304 L مورد نیاز نیست. گرید 321 همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای 304 مورد استفاده قرار گیرد، اگر جوشکاری با بخش سنگین مورد نیاز باشد و عملیات حرارتی پس از جوش امکان پذیر نباشد.

کار سرد از لوله استیل صنایع شیری 304
فولاد ضد زنگ 304 به راحتی کار می‌کند. روش‌های ساخت شامل کار سرد ممکن است نیاز به مرحله بازپخت میانی داشته باشد تا سختی کار را کاهش دهد و از پارگی یا ترک خوردن جلوگیری کند. در پایان ساخت باید از عملیات بازپخت کامل برای کاهش تنش‌های داخلی و بهینه سازی مقاومت در برابر خوردگی استفاده شود.
 
کار داغ از لوله استیل صنایع غذایی 304
روش‌های ساخت، مانند آهنگری، که شامل کار گرم می‌شود، باید پس از حرارت دادن یکنواخت تا دمای 1149-1260 درجه سانتی‌گراد رخ دهد. سپس قطعات ساخته شده باید به سرعت خنک شوند تا از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی اطمینان حاصل شود.
 
لوله استیل صنایع شیری در چه مواردی به کار گرفته می‌شود؟
•    تجهیزات پردازش مواد غذایی، به ویژه در دم کردن آبجو، فرآوری شیر و شراب سازی
•    نیمکت‌های آشپزخانه، سینک ظرفشویی، تجهیزات و لوازم خانگی
•    تابلوهای معماری، نرده و تزئینات
•    ظروف شیمیایی، از جمله برای حمل و نقل
•    مبدل‌های حرارتی
•    صفحات بافته شده یا جوش داده شده برای استخراج معادن و تصفیه آب
•    بست‌های رزوه ای
•    فنر
•    تجهیزات تولید، لبنیات، مواد غذایی و دارویی

تفاوت بین لوله استیل صنایع غذایی 304 و لوله استیل صنعتی 



برای لوله‌های استنلس استیل 304 درجه مواد غذایی و  لوله‌های فولادی ضد زنگ  صنعتی، اگرچه همگی لوله‌های فولادی ضد زنگ هستند، اما تفاوت‌های خاصی بین آنها وجود دارد. ناگفته نماند که در زمینه کاربرد شکافی وجود دارد و استفاده از آن استانداردهای اجرا، الزامات فرآیند و سطح این دو را تعیین می‌کند. حال چند تفاوت اصلی بین این دو لوله پرکاربرد را برای شما شرح می‌دهیم:

محتوای فلزات سنگین
تفاوت اصلی لوله‌های فولادی ضد زنگ 304 با لوله‌های صنعتی این است که محتوای فلزات سنگین لوله‌های فولادی 304 بسیار کمتر از لوله‌های صنعتی است.

سطح
واضح ترین تفاوت در سطح نهفته است. سطح لوله‌های فولادی ضد زنگ درجه مواد غذایی 304 باید حداقل درجه BA باشد که سطحی روشن است. در حالی که لوله‌های صنعتی هیچ الزامی برای سطح ندارند، سطح اغلب ناهموار است و نکته کلیدی داشتن مقاومت در برابر خوردگی بالا است.

الزامات فرآیند
برای لوله‌های فولادی ضد زنگ 304 که در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند، پرداخت داخل لوله بسیار مهم است. با این حال، دیواره داخلی لوله باید صیقل داده شود و به خوبی آنیل شود تا داخل دیواره لوله صاف تر شود. اگر یک محیط مایع داخل آن باشد، می‌تواند از گرفتگی جلوگیری کند.

دامنه کاربرد
لوله‌های استیل صنایع غذایی معمولاً در تجهیزات تولید و خطوط مونتاژ استفاده می‌شود که عمدتاً در مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، داروها و غیره استفاده می‌شود. در حالی که لوله‌های صنعتی اغلب در بویلرها، مبدل‌های حرارتی، قطعات مکانیکی، لوله‌های فاضلاب و لوله‌های تحت فشار برای صنایع شیمیایی استفاده می‌شوند.
موارد فوق تفاوت بین لوله فولادی ضد زنگ 304 مواد غذایی و لوله صنعتی است. ما می‌دانیم که تفاوت بین این دو عبارتند از محتوای فلزات سنگین، سطح، الزامات فرآیند، استانداردهای اجرا، و دامنه کاربرد. البته علاوه بر این تفاوت‌ها، قیمت‌ها، روش‌های تولید و‌... نیز وجود دارد.

خلاصه
لوله استیل صنایع غذایی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در صنایع مختلف کاربرد دارد. زمانی که از فولاد ضد زنگ به درستی مراقبت و نگهداری شود، هزینه‌های نگهداری پایینی دارد. مقاومت در برابر زنگ زدگی این لوله به دلیلی وجود کروم است. این لوله با آلیاژهای 304 و 316 و در دو شکل بدون درز و لوله تک درز تولید می‌شود. جهت خرید می‌توانید قیمت لوله استیل صنایع غذایی کلید آهن را در گوگل جستجو کرده و سفارش خود را ثبت کتید.
برای لوله استیل صنایع غذایی از آلیاژ‌های فولاد ضد زنگ 304 و یا 316 استفاده می‌کنند زیرا؛ فولاد ضد زنگ 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ مورد استفاده در سراسر جهان است که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و ارزش عالی آن است. حاوی بین 16 تا 24 درصد کروم و تا 35 درصد نیکل و همچنین مقادیر کمی کربن و منگنز است. لوله استیل صنایع شیری کاربردهای بسیاری در منازل مسکونی، آشپزخانه، سینک ظرفشویی و غیره دارد. همین سبب شده که جزء یکی از پرفروش ترین لوله‌های استنلس استیل به شما بیاید. امیدوارم که مطالب مفیدی راجع به این نوع لوله برای شما به اشتراک گذاشته باشیم.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها