به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۳۱۶۶۵۷

لوله استیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

گروه کسب و کار: لوله یک قطعه کاربردی است که در انواع مختلف و جنس‌های مختلف تولید می‌شود. از لوله برای انتقال مواد مختلف استفاده می‌شود.
لوله استیل
لوله استیل
لوله استیل نیز از جمله پرکاربردترین لوله‌ها است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. .لوله استیل در واقع از استنلس ساخته می‌شود و در برابر مواد خورنده استحکام دارد. این لوله خاصیت ضد زنگ دارد. در برخی از صنایع از جمله صنایع مواد خوراکی که برای انتقال مواد غذایی لوله ای با خواص متفاوت لازم است؛ از لوله پرکاربرد استیل استفاده می‌شود، زیرا برای انتقال مواد غذایی باید لوله ای به کار برده شود که موجب تغییر در خواص مواد خوراکی نشود.  از ترکیب آهن و کربن و عنصر‌های دیگر که درصد مشخص دارند؛ استیل به وجود می‌آید. وقتی به فولاد معمولی عنصر کروم اضافه می‌شود استنلس استیل به وجود می‌آید. این استیل خاصیت ضد زنگ دارد. لوله‌های استیل با توجه به آلیاژهایی که در آن به کار برده می‌شوند خواص گوناگون دارند که در موارد مختلف و صنایع متفاوت از این لوله‌ها استفاده می‌شود.
 
لوله استیل چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد و در چه مواردی استفاده می‌شود؟
لوله استیل که توسط بازرگانی خانی در ایران عرضه می‌شود در برابر مواد خورنده مقاوم است و ماندگاری دارد. این لوله از لحاظ زیبایی بصری نیز مورد توجه است و ظاهر زیبایی دارد. و برای انتقال سیال گرم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا در برابر حرارت نیز مقاوم است. به دلیل مواد اولیه ای که برای تولید این لوله استفاده می‌شود؛ این لوله به محیط زیست آسیب نمی رساند. هم چنین مواد به کار رفته در تولید  لوله‌های استیل به طور کامل قابل بازیافت است. هزینه خرید این لوله برای مشتری بسیار مناسب است، این لوله طول عمر بالایی دارد و در شرایط مختلف دوام دارد. استنلس خواص بسیار زیادی دارد. لوله استیل در برابر رطوبت هوا زنگ نمی زند و دچار لک نمی شود. هر چه میزان عنصر کروم در این آلیاژ بیش تر باشد میزان مقاومت آن در برابر مواد خورنده نیز بیش تر می‌باشد. وقتی به این آلیاژ عنصری مانند نیکل اضافه می‌شود، میزان مقاومت آن به مواد خورنده در محیط‌های شیمیایی نیز تثبیت پیدا می‌کند. یکی از مهم ترین خواصی که افزودن انواع مختلف عنصر به آلیاژ استیل به وجود می‌آورد؛ این است که در برابر محیط‌های شیمیایی و انواع مواد خورنده؛ این آلیاژ مقاوم  می‌شود. 
 
لوله استیل
انواع مختلف لوله استیل
لوله‌های استیل طبق روش تولید به دو نوع درزدار و بدون درز تقسیم می‌شوند. این لوله طبق کاربردی که دارد و هم چنین بر اساس زمینه استفاده؛ به سه نوع مختلف تقسیم می‌شود‌.
لوله استیل صنعتی؛ لوله استیل صنعتی در اندازه‌های مختلف و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شود. این نوع لوله در دماهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برابر حرارت نیز مقاوم است.
لوله استیل دکوراتیو؛ لوله استیل ظاهر زیبایی دارد و درخشان است، این لوله به آسانی تمیز می‌شود و به ندرت دچار لک می‌شود. به دلیل داشتن این ویژگی‌ها در دکوراسیون منزل و سایر ساختمان‌ها از این نوع لوله استیل استفاده می‌شود. اغلب لوله‌هایی که دیده می‌شوند مثل لوله پرده، نرده و حفاظ‌های ساختمان از این نوع لوله هستند.
 همان طور که اشاره شد لوله استیل در صنایع غذایی نیز استفاده می‌شود؛ مواد خوراکی باید در محیط مناسب تولید شوند. برای انتقال این مواد نیز باید از قطعاتی استفاده شود که در کیفیت مواد خوراکی تغییر ایجاد نکنند. برای جلوگیری از ایجاد تغییر رنگ، بو، مزه و سایر خواص خوراکی استفاده از لوله استیل بسیار رایج است. در کارخانه‌های تولید مواد غذایی، در کارخانه فرآورده‌های خوراکی، کارخانه آب معدنی اغلب از این لوله استفاده می‌شود. هم چنین از این لوله در تولیدی‌های مواد شیمیایی، تصفیه آب و شبکه فاضلاب نیز استفاده می‌شود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها