به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۱۶۸۷۵

بشر فقط ۱۰۰ ثانیه تا نیمه‌شب وقت دارد

بشر فقط ۱۰۰ ثانیه تا نیمه‌شب وقت دارد
گروه گوناگون: از ساعت آخرالزمان که از سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون هر سال به طور نمادین زمان باقی‌مانده به پایان زندگی بشر را نشان می‌دهد بدون تغییر نسبت به سال قبل رونمایی شد.
ساعت آخرالزمان سال جدید میلادی همچون سال ۲۰۲۱ همچنان زمان ۱۰۰ ثانیه پیش از نیمه‌شب را نشان می‌دهد. به این ترتیب از نظر گروه «بولتن دانشمندان اتمی» واقع در دانشگاه شیکاگو تهدیدها برای بشر نسبت به سال قبل کمتر نشده است.این گروه در بیانیه خود به طور مشخص به تهدیدهای ناشی از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری بیماری‌ها اشاره کرده است.ریچل برانسون، رئیس «بولتن دانشمندان اتمی» گفت: «اگر قرار است بشریت از فاجعه‌ای حیاتی جلوگیری کند باید رهبران جهان عملکرد بهتری در زمینه مقابله با پخش اخبار جعلی، در نظر گرفتن علم و همکاری با یکدیگر داشته باشند. این فاجعه حیاتی هر آنچه را که بشر تاکنون شاهدش بوده است تحت الشعاع قرار خواهد داد.»
در بیانیه امسال این گروه بر اهمیت اطلاعات و مقابله با اخبار جعلی بیشتر از سال‌های پیش تاکید شده است. «بولتن دانشمندان اتمی» در بیانیه خود نوشته است که رویدادهای سال گذشته تاثیر ملموسی بر روند تغییرات آب و هوایی نگذاشت.
گروه «بولتن دانشمندان اتمی» در سال ۱۹۴۵ از سوی گروهی از دانشمندان از جمله آلبرت اینشتین، رابرت اوپنهایمر و افرادی که بر روی طرح معروف به پروژه «منهتن» کار می‌کردند پایه‌گذاری شد.گروه «بولتن دانشمندان اتمی» در ابتدا از ساعت آخرالزمان برای هشدار درباره خطر جنگ هسته‌ای در دوران جنگ سرد رونمایی می‌کرد اما امروزه دیگر تهدیدها برای حیات بشر از جمله تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های همه‌گیر و پخش اطلاعات جعلی را نیز در نظر می‌گیرد.
ساعت آخرالزمان در حالی اکنون تنها ۱۰۰ ثانیه با نیمه‌شب فاصله دارد که در سال ۱۹۹۱ پس از پایان جنگ سرد تا ۱۷ دقیقه مانده به نیمه‌شب عقب کشیده شده بود.

 
برچسب ها: آخرالزمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها