به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۱۷۵۲۹
آنچه سکوت پایداری‌ها را توجیه می‌کند منافع است

سکوت این روز‌های آقای جلیلی و پایداری منطقی نیست

سکوت این روز‌های آقای جلیلی و پایداری منطقی نیست
گروه سیاسی: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد و از آغاز گفتگو‌ها تاکنون سلایق مختلف سیاسی ارزیابی و نگاه خود را درباره احیای برجام بیان کردند، به جز جبهه پایداری و سعید جلیلی. آن‌ها در دوره‌ای که محمدجواد ظریف مشغول مذاکره بود، دائم با ادعا‌های خیالی و جنجالی سعی در تضعیف روند مذاکرات داشتند، اما حالا انگار نه انگار مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است.

به گزارش نامه نیوز، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره علت سکوت سعید جلیلی و جبهه پایداری راجع به مذاکرات احیای برجام گفت: آقای ظریف در ویدئویی می‌گوید «کسانی که با برجام مخالفت می‌کنند، نه اینکه ندانند قضیه چیست، ولی می‌پوشانند». کاملا مشخص است که او این جمله را از روی درد بیان کرد، چون از نزدیک درگیر با اتهاماتی بود که مخالفان برجام به او می‌زدند.وی افزود: مخالفان برجام از روی اعتقاد چنین باوری نداشتند بلکه رفتارشان سیاسی بود، چون می‌دانستند چقدر به نفع کشور است. آقای جلیلی بیش از همه می‌دانست که چه مأموریتی دارد، او به مذاکرات می‌رفت تا با طرف مقابل تفاهم کند و براساس این تفاهم ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خنثی و کشور از خطر دور شود. برجام نیز همین کار را انجام داد.


فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: آقای جلیلی نتوانست مأموریت خودش را انجام دهد، اما در مقابل آقای ظریف آمد و تحت نظر و کنترل نقطه به نقطه رهبر انقلاب این کار را انجام داد و بار‌ها کار تیم مذاکره کننده مورد تأیید ایشان قرار گرفت و مجلس نیز برجام را تصویب کرد، با این وجود آقای جلیلی و مخالفان برجام همچنان بر مخالفت شان با برجام استوار بودند.

وی ادامه داد: در واقع مخالفان برجام فکر می‌کردند رسیدن به تفاهم دستاورد بزرگی است که جریان مقابل به دست می‌آورد و در مقابل اعتبار سیاسی‌شان لطمه می‌خورد بنابراین می‌خواستند حقایق را بپوشانند تا تفاهم به انجام نشود. امروز این گروه ساکت هستند، چون مذاکرات وین اگر به نتیجه برسد، آن‌ها پس از لغو تحریم‌ها می‌توانند تمام دستاورد‌های برجام را مال خود کنند و از مزایای آن بهره ببرند. متأسفانه این جریان منافع ملی را نادیده می‌گیرد و در رسیدن به اهداف سیاسی‌اش حد یقف برای خود قائل نیست
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۲۰:۰۴
دو رو تر و منفعت طلب تر از این پایدارچی ها خودشون هستند. (381962)
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۲۲:۰۲
پایداری و اصولگرا که به کنار ولی اصلاح طلب ها را من فکر می کردم بعد انتخابات کاملا منحل شده اند ولی ظاهرا هنوز هم فعالیت دارند اصلاحات که کاملا شکست خورده عجیب است که هنوز نام گروه اصلاح طلب شنیده میشه دلیلش را نمی دانتم احتمالا می خواهند در وقت انتخابات مجددا فعال شوند برا رای جمع کردن (381966)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها