به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۳۱۷۷۹۷

معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه نیست

معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه نیست
گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دیروز، امروز و فردا سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه مذاکرات هسته‌ای، تنها یک کلمه است و آن لغو تمام تحریم‌هاست نه تعلیق و نه تحریم‌های هسته‌ای بلکه لغو تمام تحریم‌ها، سیاست نظام اسلامی است.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی  افزود: بسیار واضح و روشن است که نظام اسلامی هیچگاه زیر بار زور نرفته و نخواهد رفت و اگر آمریکا و کشور‌های اروپایی در خیال خام خود چنین می‌پندارند که ایران را تسلیم زور خواهند کرد بدانند خواب و خیالی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.
وی در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه نیز گفت: نظام اسلامی سیاستی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پیش گرفته است سیاست نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی ایران بوده است.معنای نه شرقی، نه غربی، قطع رابطه با شرق و قطع رابطه با غرب نیست بلکه معنای آن این است که نه اجازه به شرق می‌دهیم که در سرنوشت کشور موثر باشد و نه اجازه به غرب می‌دهیم. خاتمی تصریح کرد: براین اساس آنچه در سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه اتفاق افتاده است در راستای خط امام و رهبری و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.
وی تصریح کرد: سیاست ما این است که با همه دنیا براساس منافع خود ارتباط برقرار کنیم مگر دو کشور که یکی رژیم صهیونیستی است که از بن و ریشه جعلی و غاصب است و دوم آمریکاست که به تعبیر امام راحل (ره) تا وقتی که آدم نشده نظام اسلامی با این کشور ارتباطی نخواهد داشت.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با همه دنیاست و براساس عزت، حکمت و مصلحت با تمامی کشور‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد.

 
برچسب ها: سیداحمد خاتمی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها