به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۱۷۸۳۰

شرکت‌های ژاپنی آماده بازگشت به ایران

شرکت‌های ژاپنی آماده بازگشت به ایران
گروه اقتصادی: نماینده آژانس توسعه تجارت ژاپن در ایران می‌گوید شرکت‌های ژاپنی در طول این سال‌ها اطلاعات کاملی از ظرفیت‌های اقتصاد ایران جمع آوری کرده‌اند و آماده حضور در این عرصه هستند.به گزارش ایسنا، تاکایوکی سوزوکی با بیان اینکه بر خلاف تصورات به وجود آمده، شرکت‌های ژاپنی علاقه‌مند به حضور در اقتصاد ایران هستند، بیان کرد: در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی مانع از فعالیت گسترده این شرکت‌ها در ایران شده است اما در عین حال علاقه و انگیزه فراوانی در میان این شرکت‌ها برای حضور در ایران وجود دارد.
 
به گفته وی، شرکت‌های ژاپنی در سال‌های گذشته اطلاعات مختلفی از وضعیت اقتصادی ایران جمع آوری کرده‌اند و در صورت فراهم شدن مقدمات لازم امکان فعالیتی مطلوب در سطوح مختلف را خواهند داشت.نماینده آژانس توسعه تجارت ژاپن با بیان اینکه بر خلاف تصور شرکت‌های ایرانی، ژاپنی‌ها صرفا به دنبال جمع آوری اطلاعات نیستند، بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها در سال‌های گذشته ایجاد کرده، بسیاری از شرکت‌های ژاپنی عملا امکان حضور در ایران را نداشته‌اند اما در صورتی که امکان همکاری‌های مجدد فراهم شود، قطعا می‌توان انتظار داشت که همکاری‌های جدید و قابل اتکایی به وجود آید.

سوزوکی با اشاره به برگزاری یک وبینار مشترک در ماه‌های گذشته، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: در این وبینار حدود ۴۰۰ شرکت حضور داشتند و بسیاری از شرکت‌های ژاپنی به شکلی فعال آن را دنبال کردند و همین موضوع نشان دهنده علاقه به حضور در ایران است ولی این حضور نیاز به فراهم شدن مقدماتی دارد که امیدواریم شرایط آن فراهم شود.

به گزارش ایسنا، از بهار سال ۱۳۹۷ و همزمان با خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خارجی از ترس تحریم‌های آمریکا، حضور در ایران را محدود کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که در سطح دولتی، بسیاری از کشورها مخالفت خود با اقدام آمریکا و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کردند.در هفته‌های گذشته و به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، این امید به وجود آمده که بار دیگر امکان حضور شرکت‌های خارجی در اقتصاد ایران فراهم شود. نمایندگان اقتصادی بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند که در صورت کنار رفتن محدودیت‌ها، آماده بازگشت به اقتصاد ایران خواهند بود.
برچسب ها: ایران و ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها