به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۱۷۸۴۱

رئیس‌‌جمهوری اسرائیل به امارات سفر می‌کند

گروه بین‌الملل: دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جمهوری اسرائیل، از سفر دو روزه وی به امارات متحده عربی در پایان ماه جاری میلادی، هفته آینده، خبر داد.
رئیس‌‌جمهوری اسرائیل به امارات سفر می‌کند
این سفر که تاریخی توصیف شده به دنبال عادی‌سازی روابط میان دو کشور انجام می‌شود. دفتر هرتزوگ اعلام کرد که وی و همسرش در دو روز آخر ماه ژانویه به امارات رفته و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی دیدار خواهند کرد. در بیانیه رئیس‌جمهوری اسرائیل که به مناسبت این سفر صادر شده، آمده است: «ما این امتیاز را داریم که با انجام اولین سفر یک رئیس جمهور اسرائیل به امارات، تاریخ‌سازی کنیم.»
وی در عین حال قرار است با دیگر مقامات ارشد دولتی دیدار و از نمایشگاه دبی بازدید کند. این سفر حدود ۱۶ ماه پس از آن رخ می‌دهد که امارات به عنوان یک کشور عربی ثروتمند، اتفاق نظر چندین دهه‌ای اعراب مبنی بر خودداری از برقراری رابطه با اسرائیل را شکست و با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد. این اقدام بخشی از میانجیگری ایالات متحده در دوران دونالد ترامپ بود که در دولت بایدن نیز تائید شد. بحرین و مراکش نیز طبق این توافق‌نامه روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند. نفتالی بنت، نخست‌ وزیر اسرائیل، نیز ماه گذشته به عنوان نخستین رئیس دولت اسرائیل از امارات متحده عربی بازدید کرد. بر اساس گزارش‌ها محور مذاکرات وی در این سفر، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها