به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۱۸۱۲۳

تولید BMW i3 تابستان متوقف می‌شود

تولید BMW i3 تابستان متوقف می‌شود
گروه اقتصادی: پس از افزایش تولید i3 در سال ۲۰۲۰ برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، ب‌ام‌و در نهایت تصمیم گرفت، تولید نخستین مدل باتری‌دار خود را متوقف کند.این شرکت آلمانی رسما تایید کرده است که نمونه‌های نهایی این خودروی الکتریکی در ژوئیه سال جاری میلادی از خطوط مونتاژ خارج می‌شوند و این نشان‌دهنده پایان کار ۹ ساله و تحویل حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از مدل i3 در سراسر جهان است.

ب‌ام‌و سال گذشته تولید i3 را برای بازار ایالات متحده متوقف کرد و همین اتفاق برای مشتریان استرالیا در پایان سال ۲۰۲۱ رخ داد. این بدان معنی است که این خودرو تا توقف کامل تولید آن در تابستان فقط در اروپا و برخی از کشورهای آسیایی در دسترس خواهد بود.این حرکت تا حدودی با گزارش‌های قبلی که ادعا می‌کردند i3 تا سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد، در تناقض است؛ اگرچه بخش خودروهای برقی آنقدر سریع در حال تکامل است که لزوما هر تصمیمی نهایی نیست.i3 در حال حاضر در لایپزیگ مونتاژ می‌شود و پس از توقف تولید آن، ب‌ام‌و برای آماده‌سازی کارخانه برای تولید نسل بعدی مینی کانتری‌من تلاش خواهد کرد.این کراس اوور در نیمه دوم سال جاری وارد خطوط مونتاژ خواهد شد.

i3 در سال ۲۰۱۳، دو سال پس از اینکه یک طرح مفهومی را ارائه کرد، عرضه شد. این خودرو دارای ساختار فیبر کربنی است و با سه گزینه باتری و بردی بین ۱۳۰ تا ۲۴۶ کیلومتر در دسترس بوده است.به عنوان آخرین حرکت، در دسامبر سال گذشته، ب‌ام‌و یک i3 جدید را در چین عرضه کرد.
برچسب ها: بی ام و
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها