به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۳۱۸۵۰۶

در نمایشگاه کتاب قاهره چه می‌گذرد؟

در نمایشگاه کتاب قاهره چه می‌گذرد؟
گروه فرهنگی: نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره سال ۲۰۲۲ از چندی پیش با حضور بیش از هزار ناشر آغاز به کار کرد.به گزارش ایسنا، پنجاه و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره به رغم سرمای شدید و موج جدید از ابتلا به ویروس کرونا روز پنجشنبه در پایتخت مصر آغاز به کار کرد.
 
این نمایشگاه به عنوان یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه قاهره به شمار می‌رود و هرساله میلیون‌ها نفر بازدیدکننده به خود اختصاص می‌دهد.روز چهارشنبه افتتاحیه‌ای فقط با حضور مقام‌های دولتی برگزار شد و سپس در روز پنجشنبه پارکینگ مقابل مرکز نمایشگاه بین‌المللی قاهره، مکانی که برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است مملو از خودروهای بازدیدکنندگان شد.

این نمایشگاه برای ناشران مصر فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانند صنعت نشر کتاب را که به دلیل توسعه بی‌رویه کتاب‌های الکترونیکی و افزایش قیمت کاغذ با خسارت مواجه‌شده رونق ببخشند.«محمد هاشم» که ۲۳ سال است به عنوان یکی از ناشران مصر فعالیت دارد می‌گوید: «شکی نیست که صنعت نشر در مصر با خطر مواجه شده و تقاضا برای کتاب‌های چاپی به پایین‌ترین حد در تمام طول دوران رسیده است.»

این ناشر ضمن اظهار تاسف نسبت به این وضعیت، به این نکته اشاره می‌کند که حتی زمانی که ناشران اقدام به فروش کتاب‌های الکترونیکی یا صوتی می‌کنند، یک نفر یک نسخه از این کتاب‌ها را خریداری می‌کند و آن را با دوستانش به اشتراک می‌گذارد.یکی از سالن‌های قابل‌توجه این نمایشگاه به غرفه‌های دولت مصر اختصاص دارد. با توجه به این که این رویداد یک رویداد دولتی محسوب می‌شود، برخی از وزارتخانه‌های مصر آثار برگزیده‌ای را به نمایش می‌گذارند. برای مثال وزارت دفاع مجسمه‌های سربازان مصری را به نمایش گذاشته است.در این نمایشگاه همچنین مراکز فرهنگی خارجی نیز آثار برجسته کشورشان را در غرفه‌های بین‌المللی به نمایش می‌گذارند. بسیاری از این آثار خارجی به زبان عربی ترجمه شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها