به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۱۷:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۱۹۱۵۲

جای خالی محسن در جشنواره فجر غم‌انگیز است

جای خالی محسن در جشنواره فجر غم‌انگیز است
گروه فرهنگی: مهوش وقاری، بازیگر گفت: محسن قاضی‌مرادی زندگی من بود. او آدمی بود که یک عمر با او زندگی کرده بودم و حالا که در جشنواره حضور دارم، همه لحظاتی که با هم بودیم، برایم تداعی می‌شود و این لحظات برایم خیلی سخت و غم‌انگیز است.
 
به گزارش ایرنا، مهوش وقاری بازیگر و همسر محسن قاضی‌مرادی، بازیگری که بهار امسال در ۸۰ سالگی از دنیا رفت، در توضیح چرایی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر به رغم سال‌ها دوری بیان کرد: ذهنیتم این است که به عنوان آدمی که در سینما فعالم، باید همه آثار را ببینم. منتها چند سالی بود که شانس این را نداشتم.
وی افزود: به دلیل درگیری‌های ذهنی متعددی که داشتم، هنوز نتوانسته‌ام خودم را پیدا کنم. به‌همین دلیل ذهنیتی از آثار و کارگردان‌های حاضر در جشنواره امسال ندارم.

وقاری ادامه داد: دیدن فیلم بیرو به دلیل بازی دوست‌مان محمد نیک‌بخت برایم اهمیت داشت. ضمن این‌که می‌خواستم فیلم مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان را هم ببینم. فیلم‌های مهدویان را دوست دارم و جنس کارهای ایشان را می‌پسندم. البته سلایق با هم فرق دارد. شنیده‌ بودم که جواد عزتی در فیلم مرد بازنده مثل همیشه خوب بازی کرده‌ و این یکی دیگر از انگیزه‌های من برای تماشای این فیلم بود.
 
بازیگر سریال کیمیا (۱۳۹۴) اظهار داشت: مهدویان از اولین کارش اثبات کرد که کارگردان کاربلدی است. ممکن است که ضعف‌هایی در کارش وجود داشته باشد اما درمجموع کارش را بلد است.وی در ادامه و در توضیح فعالیت‌های اخیر خود گفت: امسال یکی دو سریال کار کردم. یکی از سریال‌ها جناب‌عالی است که احتمالا در عید نوروز پخش می‌شود. فکر می‌کنم کار بسیار خوبی شده‌ است. نه به دلیل بازی خودم، بلکه به دلیل تیم تهیه و کارگردانی خوبی که پشت این کار بود. کارگردان این کار عادل تبریزی و داستان، فیلمی کمدی انتقادی است. مصطفی رضوانی تهیه‌کننده این سریال بود و تمام عوامل فیلم احساس می‌کردند که در خانه خود هستند و با خانواده‌شان کار می‌کنند.
 
بازیگر سریال ستایش (۱۳۸۹) با اشاره به واکنش‌های مردمی نسبت به او پس از مرگ همسرش محسن قاضی مرادی گفت: در این مدت بی‌نهایت مورد لطف مردم قرار گرفتم. اگرچه خودم فکر نمی‌کنم که کار شاقی کرده باشم. تصور نمی‌کنم کار خاصی برای محسن کرده باشم. چون او زندگی من بود. او آدمی بود که یک عمر با او زندگی کرده بودم و فکر می‌کنم هرکس دیگری هم جای من بود، همین کارها را می‌کرد. بعد از فوت همسرم بازخوردهای خوب و مثبت بسیاری از سمت مردم دیدم به صورتی که خودم هم باورم نمی‌شد.

وقاری در پاسخ به این سوال که چه خاطره‌ای از همسرش را بیش از همه دوست دارد، تاکید کرد: ما بیش‌تر از ۴۰ سال با هم‌زندگی کردیم و قبل از آن همکار هم بودیم و به همین دلیل همه زندگی ما خاطره بود.او گفت: امروز که در جشنواره حضور دارم، همه لحظاتی که با هم بودیم برایم تداعی می‌شود و این لحظات بسیار برایم سخت است و نبودش را به‌شدت حس می‌کنم. هر لحظه آرزو می‌کنم که ای‌کاش حضور داشت.

این هنرپیشه گفت: آخرین کار محسن، سریال هیولا ساخته مهران مدیری و در روزهایی بود بیماری‌اش عود کرده بود و حال خوبی نداشت. خودش دوست‌ داشت کار کند، به‌رغم این‌که توانایی‌اش را نداشت. به همین دلیل من در تمام لحظات کار همراهش بودم. یعنی از زمانی‌که باید آماده می‌شد تا زمانی‌که به سر لوکیشن می‌رفت، مراقبش بودم و با هم برمی‌گشتیم خانه.

این بازیگر در ادامه و با اشاره به فضای حاضر در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: متأسفانه چون صنف و حرفه ما به این شکل است که زیاد نمی‌توانیم همدیگر را ببینیم، جشنواره و خانه جشنواره و مراسم این‌چنینی باعث می‌شود در کنار هم قرار بگیریم و با هم تعامل داشته باشیم و دست‌کم از حال هم باخبر باشیم.

او گفت: امروز که آمده‌ام، می‌بینم که همچنان مثل گذشته آن اتفاق نیفتاده است و شلوغی سابق برقرار نیست که قطعا کرونا و شیوع آن در این‌موضوع بی‌تاثیر نیست. من برگزاری جشنواره را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. جشنواره همواره فرصتی بوده‌ است که با موضوعات و کارگردان‌های مختلف از با سابقه ها گرفته تا تازه‌کارها آشنا شویم.او گفت: امیدوارم کرونا و سویه‌های جدید آن به ما مجال بدهد که مثل گذشته با جریان فیلم‌ها و تعامل با دوستان و همکارانمان همراه شویم.
برچسب ها: مهوش وقاری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها